A dolog pikantériája, hogy ugyanez, a JUV-096-os rendszámú autóbusz már egyszer kigyulladt 2008-ban. Akkor még meglehetősen fiatalnak számított az autóbusz, mivel a Centrolinerekből 2004-ben vásárolt 35 darabot a Miskolci Közlekedési Vállalat (MVK Zrt.). Az első három jármű 2005-ben állt forgalomba és a többi sem annyira túlkoros, hogy törvényszerű lenne a kiégésük.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a busztüzek (mind a korábbi, mind a mostani) a nem megfelelő karbantartásra vezethetők vissza. A szervezet szerint ezzel magyarázható az is, hogy folyamatosan csökken a hadra fogható járművek száma. Az MVK Zrt. tüneti kezelésként augusztusban 6 darab 24-27 éves Ikarus 280-assal „frissítette” járműállományát. A VEKE arra hívta fel a figyelmet, hogy minderre azért volt szükség, mert a cég egyes fiatalabb buszokat alkatrészbányaként használ.
Az MVK Zrt. nem ért egyet a kritikákkal és a vállalat szerint a cég összes, menetrendszerinti forgalomban lévő autóbusza megfelelő műszaki állapotban volt a tüzeset napján. Emellett a közpénzből fenntartott társaság válaszolt a VEKE honlapján, hogy megteszi a szükséges jogi lépéseket a szervezet vádjai miatt. Kerestünk a Mikulás-napi busztűzre vonatkozólag némi megnyugtató tájékoztatást az MVK Zrt. honlapján, de sajnos nem találtunk, így egyelőre csak bízni lehet abban, hogy nem kap lángra újabb autóbusz Miskolcon.