Az öttonnás össztömeggel rendelkező teherautó szállítójárműként akár 14 fő szállítására is alkalmas volt. A csehszlovák mérnökök a modell 1950-es fejlesztésekor nem bonyolították túl a váltó kérdését, ugyanis négysebességes, mechanikus sebváltóval látták el a Praga V3s-t. A hét méter hosszú, közel három méter magas és 2,3 méter széles teherautó szériagyártása 1953 tavaszán kezdődött. Bár a modellt kifejezetten a hadsereg számára készítették, pár évvel később megjelent a polgári felhasználású változata is, mely főként darus kocsiként, tűzoltóautóként, erdészeti járműként és szippantós autóként terjedt el az utakon.
A Praga nem akármilyen motorral büszkélkedhetett, hiszen egy időben hathengeres, 98 lóerős (70 kW) dízel erőforrással készült, mely tekintélyes, 7412 köbcentiméteres hengerűrtatalommal rendelkezett. Nem csoda, ha a Tátra sem kottyant meg neki, hiszen nagyon leegyszerűsítve a dolgokat, minél több volt a köbcenti, annál több üzemanyag volt felhasználható, és annál nagyobb lett a teljesítmény is. A léghűtéses, nem kimondottan csendes motor meglepően jól tartotta üzemi hőmérsékletét még a melegebb időjárási körülmények között is. Fogyasztása ugyanakkor nem volt éppen visszafogott, hiszen 100 kilométeren legalább 30 liter gázolajat égetett el és egy tankolással nagyjából 400 kilométert tudott megtenni. Maximális sebessége viszont aligha haladta meg a 60 kilométer/órát.A „Vétrieszka” becenévre keresztelt teherautó háromtonnányi rakomány szállítására volt alkalmas. Emiatt és megbízhatósága miatt idehaza előszeretettel alkalmazták a volán társaságok, valamint az erdészetek is, de a Magyar Néphadseregnél is volt belőle jó néhány darab. Bár a típust 1953 és 1985 között gyártották, még most is fellelhető néhány működőképes állapotú darab, melyet eladásra kínálnak. Olyan is van, aki 850 ezer forintot kér el ezért a Pragaért.
Bár a V3s sebváltója egy kissé méretes volt, azért a futóműveit fel lehetett használni házi traktor készítéséhez is. Ugyanakkor a szervó hiánya miatt teljesen más vezetési élményt nyújtott, mint a mostani teherautók. Sőt, sok olvasónk szerint ezek a gépek képviselték az igazi technikát.
A Praga teherautókat sokat kellet zsírozni, ennek ellenére a velük töltött idő nem volt hiábavaló, mert teljes mértékben meghálálták a gondoskodást és évtizedekig szolgálták tulajdonosukat. A visítós teherautókból Csehszlovákián kívül hazánkba, Lengyelországba, Ausztriába, Franciaországba, Hollandiába, Pakisztánba és Vietnamba exportált a Praga.