Ismét olyan dologra bukkantunk, ami annyira tipikusan orosz, hogy már szinte fáj, de a szó legjobb értelmében. A BRDM páncélozott felderítőből avanzsált taxi egyszerűen csodálatos, nem találunk szavakat.
Az anno katonai célokra használt járművet egy szentpétervári cég alakította át személyszállításra, és legális taxiként üzemel a városban, a turisták legnagyobb örömére.
Így kell taxit csinálni egy katonai járműből 1
Így kell taxit csinálni egy katonai járműből 23
A BRDM-2 egy összekrék-hajtású, úszóképes páncélozott felderítő jármű, amely a Szovjetunió, és a Varsói Szerződés tag- és utódállamainak egyik meghatározó katonai járműve lett. 
A páncélos népszerűségét mutatja, hogy legalább 38 ország tartotta, illetve tartja hadrendben napjainkban is. A BRDM-1 továbbfejlesztésével, annak leváltására tervezett jármű hatékonyabb, körbeforgatható toronyba beépített fegyverzettel, és módosított ABV-védelemmel ellátott belső térrel rendelkezik, amelyet vízsugárhajtóművel úszóképessé is tettek. 
Így kell taxit csinálni egy katonai járműből 24
Legtöbb változatát éjszakai irányzékokkal is felszerelték. A törzs középső részén, oldalanként 1-1 pár úgynevezett mankókerék van, amelyek leeresztésével az esetleges útakadályok jobban leküzdhetőek.
Így kell taxit csinálni egy katonai járműből 25
A járművet a Magyar Néphadsereg is hadrendbe állította, kis mennyiségben (durván 40-50 darab) napjainkban is szolgálatban áll a Magyar Honvédség csapatainál. Más ismert típusjelzése a BTR-40PB és a BTR-40P-2, gyári típusjelzése GAZ-41-08. Sorozatgyártása a Gorkiji Autógyárhoz (GAZ) tartozó Arzamaszi Gépgyárban (AMZ) folyt 1963-1989 között.
Így kell taxit csinálni egy katonai járműből 26
Fogyasztása durván 25 liter/100 kilométer, a BRDM-taxi tarifája pedig ehhez mérten nem olcsó, óránként átszámítva 20 000 forint.