Áramvonalas formaterv
Az első példányt „Alsacia” névre keresztelték és összesen 53 utas szállítására volt alkalmas, bár hálóbuszként alkalmazva ennél jóval kevesebben utazhattak rajta. A jármű legfőbb jellegzetessége a lapos tető volt, melynek íve egészen a leghátsó, alsó szinten lévő kabinig húzódott. A későbbi gyártmányoknál ezt az áramvonalasított megoldást elhagyták, mert az utolsó alsó kabin fölé építettek egy csomagtartót.
A Duplex Nite Coachokat a Pickwick gyártotta, de egyes korabeli információk szerint a buszok összeszerelésében a Columbia Coach Works is részt vett. Az első szériából négy darab készült (egyes források szerint öt) és a járművek olyan futurisztikus formavilágot képviseltek, melyet a versenytársak csak az 1930-as évek végén kezdtek el alkalmazni buszaikon. A gyártó nem ült sokáig a babérjain, ugyanis 1933-ban egy teljesen új változatot mutatott be.
Inkább a kenyértartó
A megújult modell már sokkal inkább a kenyértartókra emlékeztette az amerikaiakat, mivel megnövelt méreteinek köszönhetően kockaformája volt. Ebből már lényegesen több példány készült, ugyanis tíz darabot a Pacific Greyhound Line, nyolc darabot pedig a Wren’s Columbia Pacific Line vásárolt meg. Sőt egyes források szerint összesen 38 darabot gyártottak a második változatból. A Columbia Pacific 1935-ben tönkrement és a néhány éves hálóbuszok új üzemeltetőkhöz kerültek, mivel a társaság új tulajdonosa nem tartott igényt ezekre az autóbuszokra.
A Pickwick Duplex Nite Coachok felszereltsége rendkívül gazdag volt, hiszen a kényelmes hálókabinok mellett mini konyhát és fürdőszobát is kialakítottak bennük. A járművek alsó szintjén főként hálóhelyek várták az utasokat, míg a felső szinten olyan kétszemélyes helyiségek voltak, melyek üléseiből könnyedén hálóágy volt kihajtható egy hosszabb utazásra. Emellett ezek mindegyikében beépített mosogató és termosz volt. A kabinok megfelelő szellőzéséről a busz oldalában található ökörszem-ablakos szellőzők gondoskodtak.
Múlt ködébe veszve
A Pickwick Duplexekből nem maradt fenn működőképes példány, ettől függetlenül ezek a járművek egyedülállók voltak a maguk idejében, hiszen példátlan luxust és kényelmet képviseltek az USA-ban és a világon egyaránt.