Persze komoly sikerekről egyelőre csak Oroszországban lehet beszámolni. A Kamaz 5490-es sorozatgyártása tavaly októberben kezdődött, egy hónappal később már öt darab készült belőle. Az eltelt egy év alatt pedig egyre több orosz üzemeltető választása esett erre a típusra, ami már csak azért is nagy siker, mert jelenleg az oroszországi regionális áruszállításban dolgozó járművek több mint 70 százaléka európai gyártmányú. Igaz, túlnyomó részük 15 évnél is idősebb.

Az orosz gyártó az egyik legnagyobb fuvarozási céggel, a Nyizsnyij Novgorod-i ITECO logisztikai vállalattal kötött szerződést 50 darab Kamaz 5490-es leszállítására. Bár a most megrendelt nyergesvonatók Oroszországban készülnek majd, jóformán a teljes hajtáslánc és egyes részegységek is Európából érkeznek. A 5490-es fülkéje ugyanis a Mercedes-Benz Axor modelltől származik, míg a hathengeres, 428 lóerős, OM 457 LA típusú motor szintén a német gyártó terméke, mely az Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesíti.  

Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékeket pedig az oroszországi Knorr-Bremse szállítja a járművekhez. A sofőrök komfortérzetéről a légkondicionáló, valamint a fűthető vezetőülések gondoskodnak. A járműveket emellett elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztésekkel (ECAS) látják el. Mindamellett az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), valamint a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP is.

Az új Kamaz nyergesvontatók a gyártó szerint alacsonyabb üzemeltetési költségekkel tarthatók fenn európai társaiknál. Az 5490-es  egy kilométerre vetített költségigénye 16 rubel. Míg a tonnára számolt fenntartási összeg 65 kopejka körül van és ugyanez az adat az európai gyártmányoknál 90 kopejkától 1,6 rubelig terjed. Az 5490-est idén a legjobb haszonjárműnek választották Oroszországban.