A lengyel autóbuszgyártó a Varsói, valamint a Poznani Műszaki Egyetemmel közösen vágott bele a projektbe. Az együttműködés célja egy alacsonypadlós, duplacsuklós, elektromos hajtású városi busz prototípusának a megalkotása. A Solaris nem titkolt szándéka ezzel a harmadik generációs Urbino típuscsalád bővítése. A projektre jelenleg 3 millió euró áll rendelkezésre, melynek felét a lengyel Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Intézet állja.

A Solaris és az egyetemek együttműködése meglehetősen széles területet fed le, hiszen együtt tervezik meg a 24 méter hosszú autóbuszt, de a hallgatók a jármű megépítésében is részt vehetnek majd. A környezetbarát hajtással rendelkező jármű páratlan lesz a maga nemében, hiszen jelenleg a gyártóknak még a szimpla csuklós elektromos buszok megépítése is kihívást jelent. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2015 novemberére készülhet el a különleges jármű. A Solaris szerint a modellre már most van érdeklődés Skandináviából és Németországból.

Duplacsuklós elektromos buszon ügyködnek 1
Duplacsuklós elektromos buszon ügyködnek 7 Bár önmagában újdonságnak hangzik, de a duplacsuklós buszok egyáltalán nem ritkák, hiszen Európa több nagyvárosában is közlekednek ilyenek. Az extrém hosszú buszok gyártásának gondolata a ’80-as években még az Ikarusnál is felröppent, sőt a terveket csakhamar a megvalósítás követte. 1988-ban mutatták be a 293-ast, mely teljesen úgy nézett ki, mint a többi szokványos 200-as sorozat többi modellje.

A típus azonban nem vált be és eltűnt a süllyesztőben, viszont a duplacsuklós buszok létjogosultsága megmaradt. Ezen járművek leginkább gyorsforgalmi, zártpályás rendszerekben (BRT) használhatók a forgalomtól elkülönítve, de ennek ellenére például Göteborgban több duplacsuklós, Volvo 7500 közlekedik a normális városi forgalomban. Egy ilyen svédországi változat egyébként korábban Budapesten is vendégeskedett, íme erről egy videó: