A versenyzők még a helyszínen nekiláttak a hiba elhárításának, ám a nehéz körülmények miatt csak késő éjjel tudtak továbbindulni. Emiatt a mai versenynapot csak jelenős időbüntetéssel folytathatja a csapat. A Qualisport legfrissebb Facebook-bejegyzése szerint az ötödik szelektív szakasz is kalandosnak ígérkezik. Arról azonban nincs hír, hogy az ötödik szelektív szakasz előtt sikerült-e minden fontosabb hibát kijavítani a V8-as motorral szerelt Scania versenykamionon. A mai szelektív szakasz egyébként az utolsó lesz a marokkói felségterületen, vasárnap pedig pihenőnap vár a versenyzőkre.
A kamionos kategóriában a tegnapi futamot a Kamaz gyári csapatának pilótája, Anton Sibalov nyerte a cseh Tatra-ász, Tomáš Tomeček, valamint az Ivecóval induló belga, Gregor Bouwens előtt. Az összetettben Sibalov 16 óra 16 perc 3 másodperces idővel vezet, az oroszt Tomeček, valamint csapat- és honfitársa, a CNG-hajtású Kamazt vezető Szergej Kuprijanov követi.
Kovács Miklós csapata korábban a kamionos kategória dobogójának összes fokát megjárta az Africa Eco Race-en. 2009-ben bronzéremmel, 2010-ben győztesként, 2014 januárjában pedig ezüstérmesként futottak be a legendás célhelyszínre, a dakari Rózsaszín-tó partjára. A korábbi öt részvétel esetén csak egyszer fordult elő, hogy nem teljesítették a távot. a 2011-es futamon egy hatalmas, 22 méteres repülés után a Scania első hídja eltörött, így a csapat 52 órán át rostokolt a sivatag kellős közepén, de talpra állították a járgányt és a szervizúton haladva eljuttatták a magyar lobogót Dakarba.