A null-emissziós hajtást eddig csak kisebb befogadóképességű autóbuszoknál alkalmazták sikeresen, azonban egyes európai gyártók – köztük a lengyel Solaris – már rendelkeznek ennél nagyobb, normál városi modellekkel. A lengyel fővárosnak szállítandó Solaris Urbino 12-eseket 200 kilowattórányi energia tárolására szolgáló akkumulátorokkal, valamint 160 kilowattos teljesítmény leadására képes elektromos motorokkal szerelik. Érdekesség, hogy az energiatárolók töltése hagyományos csatlakozóval történik majd.
Mindamellett a töltőt olyan átalakítóval látták el, mely képes arra, hogy a kimeneti teljesítményt 40 kilowattra szorítsa le. A Solaris mérnökei továbbá olyan speciális pantográfot szereltek a Solaris Urbino tetejére, mely akár áramszedőként funkcionálva, akár felsővezetékről is képes tölteni az akkumulátorokat.
Elektromos busz ide vagy oda, a Solákban ugyanolyan komfortot élvezhetnek majd az utasok, mint amilyen a napjainkban készülő alacsonypadlós, hagyományos hajtással szerelt városi buszokban. Ennek megfelelően az Urbinókban légkondicionáló, valamint a megfelelő biztonság érdekében CCTV-kamerarendszer is lesz. Sőt, a lengyel utasoknak még a saját mobilnetjüket sem kell bekapcsolni annak érdekében, hogy megnézhessék, mit ebédel éppen egyik ismerősük, hiszen az ingyenes wifinek köszönhetően a netezés sem kerül majd pénze az elektromos Solarisokon.
Az első példányokat idén májusban adják át a lengyel fővárosnak és az utasok várhatóan a belvárosi útvonalakon találkozhatnak a járművekkel. Varsónak 2016-ra várhatóan 30 darab elektromos busza lesz. És Budapestnek vajon mikor lesz ilyen környezetbarát autóbusza?