A Golden Gate híd az Egyesült Államok egyik leghosszabb függőhídjának számít, amely a Csendes-óceánt és a San Franciscó-i öblöt elválasztó szorost íveli át. Nem csoda, ha a helyi útkarbantartó vállalat munkatársai elé hatalmas kihívást támaszt olykor-olykor. A 2737 méter hosszú és 27,43 méter széles közúti híd mintegy hat sávval rendelkezik, de gyalogosan és kerékpárral is át lehet kelni rajta.

Az 1933-ban elkészült építményen időnként részleges, vagy teljes sávlezárásokra is szükség van. A San Franciscó-i Golden Gate karbantartó brigád eddig ezt úgy oldotta meg, hogy egy lassan haladó teherautóról rudakat helyeztek el az adott sáv szélén, az útfelszínbe ágyazott lyukakba. Mostantól azonban lényegesen egyszerűbb lesz számukra az élet, hiszen olyan gépet vásároltak, mellyel könnyedén mozgathatók a műanyag úttorlaszok.

Az úgynevezett cipzár-teherautó egy komplex biztonsági rendszer mozgatóeleme, melyet nemrég üzemeltek be a hídon. A rendszer lényege, hogy a híd mindkét oldalán egy összefüggő, műanyag elemekből álló úttorlaszláncolat áll rendelkezésre. A leginkább a cipzárra emlékeztető fejlesztés lényege, hogy sávról-sávra áthelyezhető, ezáltal tetszőleges mennyiségű forgalmi sávban lehet forgalmat terelni. A sárga teherautó lényegben egyenletes sebességű haladás mellett helyezi át a műanyagelemeket. Hát nem állat? A művelet pedig nem is tart olyan sokáig, mint a korábbi hagyományos módszer esetén. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan néz ki mindez a gyakorlatban, akkor nézd meg az alábbi videót.