Azt gondolná az ember, hogy manapság – lévén, hogy Magyarország EU-tag – már nem vezethet akárki egy 40 tonnás szerelvényt. Aztán persze az is igaz, hogy napjainkban nem olcsó mulatság egy teherjogsi megszerzése. Na, de akkor is, arra aztán tényleg végképp nem számítana senki, ami néhány napja történt Zalában.

A Zala Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének munkatársai olyan rönkszállító teherautót vettek észre menet közben, mely jól láthatóan rogyásig volt pakolva. A szakemberek értesítették a rendőrséget és a közúti ellenőrzés során egy rakás súlyos szabálytalanságra derült fény.

Egyrészt jármű nem rendelkezett áruszállítási engedéllyel, vagyis feketén fuvarozott, másrészt a sofőrnek jogosítvány sem volt. Ezen felül a teherautó műszaki állapota sem volt megfelelő, ezért a forgalmi engedélyét is érvényteleníteni kellett. A rakományt először egy speciális, erre a célra szánt mérlegen próbálták lemérni, azonban az meghaladta a mérleg méréshatárát. A sikeres mérés végül a közlekedési hatóság mérlegén valósult meg és ekkora derült ki, hogy a jármű a pótkocsival és a rakománnyal együtt több mint 62 tonnát nyomott a megengedett 40 tonna helyett.

Ilyen mértékű túlsúlyt az elmúlt 2 évben nem tapasztaltak a Közlekedési Felügyelőség munkatársai, de az is ritka, hogy egy viszonylag jobb állapotban lévő teherautót tesznek ki ilyen mértékű megterhelésnek. Tovább súlyosbítja az esetet, hogy a helyszínen sem a rakomány eredetét, sem pedig úti célját nem sikerült tisztázni, mivel a sofőrnél nem volt semmilyen okmány, amely ezt igazolta volna. Az ügyben mindkét hatóság eljárást indított és szinte biztosra vehető, hogy komoly bírságot kap a nyakába mind az üzemeltető, mind pedig a teherautó vezetője.