Lehetséges, hogy elkószált darabról van szó, bár Brno, Csehország második legnagyobb városa inkább a szlovák és az osztrák határhoz van közel. A cseh férfi ugyanakkor arról is tájékoztatott, hogy ez már harmadik, ami náluk van és most már bíznak abban, hogy ebből a néhány darabból össze tudnak tenni egy működőkepés példányt. Persze a másik két Ikarus 630-as története is megér egy misét egyébként, ugyanis az egyiket egy Prága melletti településen fekvő hétvégi ház telkén találták, tíz évvel ezelőtt, a másikat pedig nem mesze Brno-tól, Týn nad Vltavou-ban. Az egyiket volt szerencsém látni, amikor látogatást tettem a múzeum titkos telephelyén.
A harmadik, ominózus példányt egy gyűjtőtől vásárolták, akinek ráadásul 5-6 darab Ikarus 620-asa és 630-asa is van. Eredetéről nem sokat tudni, annyi bizonyos, hogy 1967-ben gyártották és az 1207-es számot viselte. Az eredetileg kék-sárga színű fényezést viselő járműben egy eredeti Csepel D614-es motor van, azonban több alkatrész is hiányzik belőle. A múzeum bízik abban, hogy magyarországi partnerek segítéségével sikerült legalább egy példányt megmenteni az utókornak. Jelen pillanatban például ép hátsó és elülső lámpák után kutatnak, de szükség lenne eredeti belső lámpákra is, valamint nem kis munkát fog jelenteni a belső burkolatok helyreállítása számukra.A felújításból a vezess.hu oly módon kiveszi a részét, hogy közvetít a magyar partnerek és a múzeum között, ezért arra kérjük kedves olvasóinkat, hogy juttassák el magazinunkhoz azon szakemberek, cégek elérhetőségeit, akik korábban már részt vettek idehaza Ikarus 630-as, vagy esetleg 620-as modell felújításában. Korabeli fotókat is szívesen fogadunk!