Néhány napja adtunk hírt arról, hogy a Volánbusz svéd-kínai együttműködésben készülő buszokat vásárolt. Akkor még csak azt hittük, hogy Scania és a Higer együttműködése egyetlen típusra terjed ki, holott a valóság ennél izgalmasabb. Sőt, úgy néz ki, hogy ennél a típusnál sem kell félni a kínai összeszereléstől sem. Az A30-at a mindennapi, nehéz munkára tervezték, ennek megfelelően menetrend szerinti, vagy akár különjárati autóbuszként is használható. Utasterében akár 61 ülőhely is kialakítható, az üléseket pedig  két- vagy hárompontos biztonsági övekkel szerelik fel.
Ez a busz biodízellel is elmegy 1
Ez a busz biodízellel is elmegy 11 Az utasok poggyászainak elhelyezésére egy nyolc köbméteres csomagtartó áll rendelkezésre a padlólemez alatt. A komfortos utazás érdekében a buszt egyéni olvasólámpákkal, leszállásjelző gombokkal, valamint az ülések felett található kalaptartóval is rendelkezik. A beépített klímarendszer pedig nemcsak a légkondicionálást, hanem az állóhelyi fűtést is magában foglalja. A középső ajtónál lehetőség van kerekesszék mozgatásához alkalmas emelő beépítésére is. De a Scaniánál gondoltak a vezető komfortjára is, hiszen a sofőr ülése fűthető.

Az A30-ast Euro 6-os normáknak megfelelő motorokkal kínálja a Scania, melyek teljesítménye 250-360 lóerő között van. Az erőforrások között egyedülálló módon a 320 és 360 lóerős változatok 100 % biodízel üzemmódra is képesek, a környezettudatos tulajdonosok igényeit szem előtt tartva. A motorokhoz egy nyolcsebességes mechanikus, Scania Opticruise-zal szerelt automatizált sebességváltót kínálnak. Míg a Scania retarder és a ZF Ecolife automata váltó integrált rendszerrel opciósan rendelhető.

Ez a busz biodízellel is elmegy 12 A biztonsági felszerelések között elektronikusan vezérelt blokkolásgátló fékrendszer, menetstabilizáló elektronika (ESP), kipörgésgátló, automata kipufogófék szerepel. A sofőr számára – a sebességváltót és a retardert is beleértve – szinten minden a kormányoszlopról irányítható. Nem kell tehát félni ettől a Kínában készülő svéd busztól sem, mert a jelek szerint a busz döntő mértékben európai részegységekkel készül.