A Renault Trucks 2013-ban újította meg közép- és nehézkategóriás teherautó-kínálatát az Euro 6-os norma életbelépése miatt. A teljes modellfrissítés a nehéz teherbírású, különösen nagy igénybevételnek kitett dömperváltozatokat is érintette. Az elsősorban az építőipar számára fejlesztett járműveket sajátos megoldásokkal kell alkalmassá tenni az extrém körülmények között történő munkavégzésre.

A nagyobb mechanikus ellenállás érdekében ezen járművek vázkerete, így a K-szériáé is jóval erősebb elemekből áll, emellett az alváz alsó részein található eszközöket  acél lemezekkel látják el,  melyek védőpajzsokként funkcionálnak. A megfelelő teherbírásért a dömpereket fél-elliptikus vagy parabolikus hátsó felfüggesztésekkel látják el, melyek 13 tonnától egészen 32 tonnáig terjedő terhelhetőséggel rendelkeznek.

A Renault bányadömpereket három részes, acél lökhárítókkal szerelik, ennek köszönhetően karbantartásuk kevésbé költségigényes. Egy ilyen nehéz teherbírású teherautónál az ilyen elemek olykor-olykor cserére szorulnak. A fényszórók megóvása érdekében a lámpatesteket pedig a lökhárítóba süllyesztették, hogy az nagyobb védelmet nyújtson az esetleges sérülések ellen. Ugyancsak a sérülések megelőzése érdekében a K-szériát acél gázolajtartályokkal szerelik.

A nagyobb kerekekkel, ezáltal pedig nagyobb hasmagassággal rendelkező K-szériát 11 literes, illetve 13 literes Renault-motorokkal gyártják. A kisebb változatnak 380-460 lóerő közötti variánsai vannak, míg a nagyobb teljesítményskálája 460-520 lóerő között található. A modellek megengedett össztömege 18-tól 50 tonnáig terjed, a megengedett szerelvény össztömeg pedig 40-120 tonna között van.

Megizmosodott francia dömperek 1
Megizmosodott francia dömperek 7

A K-szériát mostantól Optidriver Xtrem robotizalt váltóval szereli a francia cég. Ez az ultra-robusztus sebességváltó 6 részen bordázott behajtótengellyel rendelkezik 4 helyett, valamint speciális fogaskerekekkel, melyek mérete és hőkezelése növeli a robusztusságát. Vontatási kapacitása akár 120 tonna is lehet, speciális fokozatváltás- vezérléssel rendelkezik, ami folyamatosan igazodik a jármű terheléséhez egy érzékelő segítségével.

A K-szériát -40°C és +60°C között minden időjárási viszony mellett, extrém környezetben tesztelték, hogy megfeleljenek a tartóssági és robusztussági elvárásoknak. A fent említett fejlesztésekkel talán kiforrottabb és ellenállóbb lett a bányákban történő munkavégzésre. Ha megnézed ezt a videót a K-szériáról, garantáltan kedvet kapsz egy dömper vezetésére: