A január végén megkötött egyezmény értelmében a Volvo elektromos-hibrid hajtású buszokat, míg a Siemens nagy teljesítményű (akár 300 kW-os) töltőoszlopokat szállít majd a jövendőbeli ügyfeleknek. Az együttműködés sikeres projektre épül, Hamburgban ugyanis decemberben állt forgalomba három darab elektromos-hibrid hajtású szóló autóbusz, melyek akkumulátorai percek alatt tölthetők fel a Siemens plug-in technológiájának köszönhetően.

Áramszedős, mégse villamos
A „plug-in hibrid” technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelik fel az autóbuszokat, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők fel. Ennek köszönhetően ezek az energiatárolók nemcsak a dízelmotor által, fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból, a töltőoszlopok segítségével is tölthetőek.

A nagyobb tárolókapacitású, lítium-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbuszok akár 7-10 kilométert is képesek tiszta üzemmódban megtenni. A megoldás forradalmasíthatja a városi tömegközlekedést, ugyanis az elektromos-hibrid buszok mellett tisztán elektromos autóbuszok is forgalomba helyezhetők lesznek azokon a vonalakon, ahol már közlekednek ilyen, úgynevezett „plug-in hibrid” buszok. A Volvo által gyártott 7900-as modellben egyébként a 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik.

Jön a tisztán elektromos is
A két cég 2012 óta dolgozik együtt az elektormobilitás területén és a kapcsolatok szorosabbra fűzésével jelentős lépést tettek a tisztán elektromos, illetve elektromos-hibrid buszok töltő-infrastruktúrájának megteremtése felé. Az igazán nagy lépés az lesz persze, ha már nem kísérleti jelleggel fogják ezeket a buszokat használni, ahogy teszik ezt napjainkban Hamburgban. A Volvo eddig több mint 5 ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített, összesen 21 országba. Az első teljesen elektromos Volvo autóbuszt 2015 júniusában helyezik forgalomba, Göteborgban.