A Cseh Gázipari Szövetség (ČPS) előrejelzései szerint az évtized második felében jelentősen nőhet Csehországban a sűrített földgáz felhasználási aránya a tömegközlekedésben. A szervezet adatai alapján elmondható, hogy a sör és knédli országában már 8800 CNG-s jármű van forgalomban, 2100-al több, mint 2013-ban. Ezek között ráadásul 570 darab autóbusz is van.

A ČPS a vezess.hu-hoz eljuttatott közleményében arra is rávilágít, hogy tavaly Csehország közel 30 millió köbméternyi földgázt használt fel a közlekedésre, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az Eurogas adatai egyáltalán nem cáfolják ezt, sőt egyes előrejelzések szerint Európában 2035-re hétszer több sűrített földgázt fognak használni a tömegközlekedésben a mostaninál.

Az alternatív üzemanyag elterjedését egyéb iránt az is segíti, hogy ez év végére megduplázódhat a nyilvános töltőállomások száma. Eszerint Csehországban 75-re nőhet azon kutak száma, ahol az autósok és a haszonjármű üzemeltetők CNG-t tankolhatnak majd. A cseh tömegközlekedési vállalatok a CNG-üzemű buszok üzembeállításával évente több tízmillió koronát takarítanak meg. Nem meglepő tehát, hogy már most, év elején látható, hogy idén 800 buszra nő a csehországi CNG-buszok száma.

A cseh környezetvédelmi minisztérium egyéb iránt támogatja a régi, füstokádó buszok környezetbarát üzeműre történő cseréjét. A cseh  állam az erre a célra elkülönített alapból, minden egyes busz árából 85 százalékot fizet ki az állami közlekedési társaságok helyett. A CNG-buszok térnyerése itthon is egyre gyorsabb ütemben történik, hiszen legutóbb Miskolc jelentette be, hogy 75 sűrített földgázzal hajtott autóbuszt vásárol, majd a BKV tájékoztatta arról a sajtót, hogy 12 újabb, használt CNG-busszal bővíti már meglévő, 37 darabos CNG-flottáját. Kaposvár pedig január végén írt ki tendert 40 darab CNG-üzemű autóbuszra.