Ez persze már legalább 20 éve volt, vagy még annál is régebben. Most már nincsenek Aviák, helyette van minden más. Az egykori csehszlovák teherautó különösen népszerű volt a keleti blokkban, így nálunk is.

Az Avia A15 nem a prágai gyár saját fejlesztése volt, hanem a Renault-Saviemé, melytől eredetileg vásárolták a licencet. A franciák az egytonnás SG2-es és három tonna teherbírású SG4-es teherautók dokumentációit adták át az Aviának 1967-ben, mely előtte a legendás Praga V3S összeszerelését végezte.

És akkor az Avia begurult a menzára 1
És akkor az Avia begurult a menzára 11 Az A15-ös utódja az A20-as lett, majd megjelent az A30-s változat is, mely lényegében egy platós kivitel volt. A típuskínálat folyamatosan bővült, ennek köszönhetően a hagyományos áruszállítós változatok mellett tűzoltóautó, csapatszállító, de még kukásautó is készült az Aviából. A 80-as években átlagosan évi 17 ezer Aviát gyártottak, de a 90-es évekre ez a mennyiség 10 ezerre apadt. A sajátos formavilággal rendelkező modellekből 1968 és 2000 között összesen 250 ezer darabot állítottak elő és egy időben a szlovákiai Zsolnán is készültek furgon kialakítású változatok.

És akkor az Avia begurult a menzára 12 1995-ben a Daewoo megvásárolta a céget és némileg frissítette a modellkínálatot, sőt az ezredfordulóra megkezdték a D sorozat gyártását (D60, D90 és D120 jelzéssel), melyen nagyon érződött a keleti hatás. Igaz a teljesen újratervezett fülkével és alvázzal készülő D-modelleket Cummins erőforrásokkal szerelték. A különféle teherbírású modellekből hazánkba már nem helyeztek annyit forgalomba, mint az elődökből. 2006-ban az indiai Ashok Leyland vásárolta meg a céget, mely 2013-ban lehúzta a rolót a csehországi gyáron.