A nyergesvontató egy passzív radar és több, a járművön elhelyezett videokamera segítségével fog tájékozódni, egy fedélzeti felügyeleti rendszer pedig a beérkezett információk alapján dönt a gázadásról, a lassításról és fékezésről, valamint a kanyarodásról. A rendszer arra is képes lesz figyelni, hogy a kamion ne lépje át az adott útszakaszon a megengedett sebességhatárt, valamint arra, hogy a jármű tartsa a biztonságos követési távolságot.
A nyergesvontatóba tervezendő rendszer emellett képes lesz olyan körülmények figyelembe vételére is, mint az időjárás, vagy az úttestre váratlanul lépő gyalogosok. Az önmagát vezető kamion tervezett reakcióideje 0,3 másodperc lesz, ami fele annyi, mint az emberé (0,6-0,8 mp). A projektet az Orosz Oktatási és Tudományos Minisztérium 300 millió rubellel, vagyis mintegy 1,27 milliárd forinttal finanszírozza. A Kamaz 90 millió rubelt (380 millió Ft) fordít a fejlesztés megvalósítására.
Az orosz gyártó 2020-ra tervezi befejezni a projektjét, ami nagyon ambiciózus, figyelembe véve, hogy a német Daimler már jóval előrehaladottabb kísérleteket folytat prototípusával, melynek szériagyártását 2020-ra tervezik.