Országos tesztprogramot indít a DanubeTruck és az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt.-hez tartozó FŐGÁZ CNG Kft. a sűrített földgázzal (CNG) hajtott haszonjárművek népszerűsítésére. „A kezdeményezés célja, hogy megismertesse a hazai felhasználókkal a környezetbarát hajtásban rejlő lehetőségeket. A sűrített földgázzal (CNG) hajtott haszonjárművek a dízeleseknél jóval gazdaságosabban üzemeltethetők” – hangsúlyozta Molnár Tamás, a DanubeTruck Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a mai sajtótájékoztatón.
Fél éves tesztidőszak A CNG-haszonjárművek hazai tesztprogramja a mai nappal indul. A DanubeTruck Magyarország két járművet, egy Iveco Stralis CNG nyergesvontatót, valamint egy Iveco Daily CNG kisteherautót bocsájt rendelkezésre fél éves időtartamra. Ez idő alatt mintegy 30 cégnek lesz lehetősége 1-2 hetes, vagy néhány napos időszakokban kipróbálni a járműveket. A részvétel előzetes feltétele a környezetbarát technológiák iránti elkötelezettség, valamint a komoly vásárlási szándék. „
A sűrített földgázzal (CNG) hajtott járművek tesztlehetőségével elsősorban az esetleges beszerzéssel kapcsolatos, döntés előtti bizonytalanságokat szeretnénk eloszlatni” – jegyezte meg Molnár Tamás.
A kezdeményezés partnere a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) és a FŐGÁZ CNG Kft. Az érdeklődők ezeknél a szervezeteknél jelentkezhetnek szabad időpontokért, de a szervezők rövidebb, helyszíni prezentációk megtartására is nyitottak. A járművek első ízben a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.-nél (FCSM), a Pick Szeged Zrt.-nél., majd a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-nél állhatnak forgalomba. A Stralis pedig a Szemerey-Waberer’s flottában már bizonyított a mindennapos élelmiszer-elosztásban.
A hírek szerint Budapest idén újabb CNG-kúttal gazdagodik, így jelentősen javulhatnak a Daily CNG eladási esélyei
A hírek szerint Budapest idén újabb CNG-kúttal gazdagodik, így jelentősen javulhatnak a Daily CNG eladási esélyei
Fotó megosztása:
A CNG demóprogram partnerei
A CNG demóprogram partnerei
Fotó megosztása:
Biblia-vastagságú Daily típuskönyv. Funkciója hasonló
Biblia-vastagságú Daily típuskönyv. Funkciója hasonló
Fotó megosztása:
Az üzemeltetők mostantól fél éven át próbálhatják ki ezt a Stralist CNG-t, valamint a Daily CNG-t. A Stralis tesztfogyasztása 20 tonna terhelés esetén 22kg/100 km.
Az üzemeltetők mostantól fél éven át próbálhatják ki ezt a Stralist CNG-t, valamint a Daily CNG-t. A Stralis tesztfogyasztása 20 tonna terhelés esetén 22kg/100 km.
Fotó megosztása:
A CNG-vel hajtott Daily hozzávetőlegesen 350 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik
A CNG-vel hajtott Daily hozzávetőlegesen 350 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik
Fotó megosztása:
Az Iveco eddig 5 ezer könnyű teherbírású haszonjárművet gyártott
Az Iveco eddig 5 ezer könnyű teherbírású haszonjárművet gyártott
Fotó megosztása:
A hírek szerint Budapest idén újabb CNG-kúttal gazdagodik, így jelentősen javulhatnak a Daily CNG eladási esélyei
Tankolási lehetőségek
A tankolás költségei az üzemeltetőt terhelik a tesztidőszak idején. A résztvevők az egyes CNG töltőállomásokon tudják pótolni az üzemanyagot. A FŐGÁZ CNG Kft.-nek köszönhetően a fővárosban két helyszínen is lehet CNG-t tankolni, a szervezők várakozásai szerint ez a lehetőség nagymértékben növeli majd a tesztprogramban résztvevők számát. „
Reményeink szerint idén további nyilvános töltőállomások nyílnak majd, így felgyorsulhat a sűrített földgázzal (CNG) hajtott járművek terjedése idehaza” – hívta fel a figyelmet Bálint Norbert, a FŐGÁZ CNG Kft. ügyvezetője, aki azt is elárulta, hogy Budapesten a Szentmihályi úton nyílhat meg a következő töltőállomás.
Az üzemeltetők mostantól fél éven át próbálhatják ki ezt a Stralist CNG-t, valamint a Daily CNG-t. A Stralis tesztfogyasztása 20 tonna terhelés esetén 22kg/100 km.
A jövő üzemanyaga
Magyarországon összességében jelenleg körülbelül 200 darab CNG-hajtású teherautó közlekedik a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) adatai szerint. „
A következő években jelentős növekedés várható a sűrített földgázzal hajtott járművek piacán, köszönhetően az Európai Unió döntésének. Az Európai Parlament és az Európai Bizottság 2014-ben fogadta el azt az irányelvet, mely kötelezi a tagállamokat, hogy 2020-ig építsenek ki minden városban és elővárosban CNG töltőhálózatot” – hangsúlyozta Domanovszky Henrik, a MGKKE elnöke.
Biblia-vastagságú Daily típuskönyv. Funkciója hasonló
Az Iveco többségi tulajdonosa a CHH Industrial eddig több mint 22 ezer CNG-üzemű haszonjárművet értékesített. Ebből közel 5 ezer darab könnyű, míg 2 ezer darab közép- és nehéz teherbírású Iveco márkájú haszonjármű állt forgalomba eddig. Az autóbuszok terén pedig több mint 5 ezer darabot értékesített az olasz cégcsoport.