Két évvel ezelőtt a Rába még azzal hájpolta meg a felülről jövő nemzeti buszpropagandát, hogy 2014-től Magyarországon készülhetnek a Volvo 7900-as és 8900-as modelljei, Volvo márkajelzéssel. Mint ismeretes, a svéd és a magyar cég együttműködési megállapodásán még meg sem száradt a tinta, már hazai beszállítói program meghirdetéséről lehetett hallani, a BKK pedig majd egy éven keresztül minden releváns közleményében leírta, hogy Volvo-Rába buszok állhatnak forgalomba az agglomerációban. Holott a Rábánál egyetlen egy Volvo sem készült, vagy ha igen, akkor azt nagyon titokban tartották.
A BKV két napja azonban előállt a farbával: kiderült, hamarosan olyan hibrid busz áll forgalomba Budapesten, melyben Rába futómű van. Ennek csak örülni tudunk, a korábbi évek mókusvakításának azonban nem. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint egyelőre csak tesztjelleggel fog közlekedni a Volvo 7700-as, melyben nem csak Rába futóművek, hanem már hazai gyártmányú ülések is vannak.
A hibrid buszok előnye, hogy 40-50 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki és csendes, elektromotoros indulást tesznek lehetővé. Egy ilyen autóbusz így a futásteljesítménytől függően, a 10 éves tervezett ciklusa alatt akár 20-25 ezer liter üzemanyagot is megtakaríthat és ezzel mintegy 66 tonna széndioxid-terheléstől kíméli meg a légkört. Ugyanakkor a hibrid üzemű buszok teljes a fejlesztési költségeket is magában foglaló, életciklusára kivetített fajlagos költsége jelenleg magasabb a hagyományos hajtásúakénál.