Egy, a vezess.hu-hoz eljuttatott BKV-s dokumentum szerint, a fővárosi közlekedési társaság tavaly kénytelen volt többet fordítani fizetésekre, mivel kevesebb buszsofőrre több munka jutott. A problémának csak egy része ered onnan, hogy manapság hiány van a buszsofőrökből, hiszen két éve még a BKV is elbocsájtásokra kényszerült körükben, mert nőtt az alvállalkozók aránya a fővárosi közlekedésben. A legnagyobb problémát nem ez, hanem a korábban a BKK által okozott túlzott megrendelés okozta.
A BKV emiatt kénytelen volt az állományában dolgozó buszsofőröket többet dolgoztatni, ami miatt fizetésekre is többet kellett fordítani. Olyan is volt, hogy a társaságnak 2014 nyarán – a BKK utasítására – buszsofőröket kellett kivezényelnie a Volánbuszhoz egy bizonyos átmeneti időszakra, amikor a cég átvette a BKV-tól az agglomerációs vonalak üzemeltetését. Erről a Vitézy Dávid által vezetett BKK döntött, mely úgynevezett „kirendelési megállapodást” kötött a Volánbusszal.
A bérköltségeket jelentősen növelte továbbá az agglomerációs közlekedés késedelmes, elhúzódó átadása, valamint a villamos pótlások időtartamának megnövekedése és az M3-as autópálya felújításának megkezdése. De nem csak a megnövekedett mérték, hanem a hektikus, hullámzó, sok esetben nem kellő időben megismert elvárt teljesítményszint is okozott problémákat, melyeket a BKV vezetése többször is jelzett. Amíg azonban a fővárosban nagy vasúti fejlesztési projektek folynak komoly pótlási feladatokkal, illetve amíg nem zárul le a buszágazat átalakulása, addig a hasonló túlterheltség elkerülhetetlennek tűnik.
A BKV a gazdálkodási rendnek megfelelő bérgazdálkodást folytatott 2014-ben, ugyanakkor a társasághoz közel 4 százalékos többletteljesítmény megrendelés érkezett, amit a vállalat teljesített. Így ehhez mérten az autóbusz és trolibusz ágazat tervezett társasági bérkerete is a BKK által igényelt többlet teljesítménnyel arányos mértékben emelkedett.