A Renault Trucks 2004 óta gyárt sűrített földgázzal (CNG) hajtott teherautókat. Az alternatív hajtás helyzeti előnye jelenleg abban rejlik, hogy olcsóbb a többi fosszilis üzemanyagnál, ugyanakkor tavaly az Európai Unió is ukázba adta, hogy 2020-ig a tagállamoknak jelentős mértékben fejleszteniük kell a CNG-töltőinfrastruktúrát. Ezek után érthető, ha a francia cég megdolgozza ezt az irányt, már csak azért is, mert a legnagyobb versenytárs, az Iveco például jelenleg a legnagyobb sűrített földgázos kínálattal rendelkezik Európában.
A Renault Trucks nemrég mutatta be a regionális áruszállításra tervezett D Wide CNG modellt, melyet kettős üzemű, hathengeres, 9 literes, Euro 6-os motorral szerelnek. A 320 lóerős erőforrás egyaránt üzemeltethető sűrített földgázzal és bio-metánnal is. Utóbbi előnye, hogy a CNG-nél valamivel magasabb fűtőértékkel rendelkezik, emellett megújuló energiaforrásnak számító biomasszából, valamint kommunális hulladékból készül, ezért használata a környezetvédelem szempontjából is előnyös lehet.
A Renault által kínált CNG-motor a dízeleshez mérhető dinamikát kínál és maximálisan 1356 newtonméteres nyomaték leadására képes. Emellett zajszintje is jóval alacsonyabb a cég tájékoztatása szerint. Az erőforráshoz egy teljesen automata, Allison gyártmányú váltó csatlakozik. A D Wide jelenleg kétféle változatban, 19 tonnás és 4×2-es hajtásképletű,valamint 6×2-es és 26 tonnás változatban érhető el.
A járművet kétféle üzemanyag-kapacitással kínálják. A kisebb esetén hat tank áll rendelkezésre, melyekben összesen 600 liter (80 kg), 200 barra sűrített földgáz tárolható. A nagyobbnál pedig maximálisan 800 liter (120 kg) CNG cipelhető a nyolc tanknak köszönhetően. Az acéltartályok egyébiránt akár 500 baros nyomás elviselésére is alkalmasak, ami 2,5-szer nagyobb az átlagosnál. A D Wide hatótávolsága minimum 400 kilométer, így elsősorban regionális áruszállításra alkalmas, de a nagyobb városokban akár kukásautóként is használható.