A Hyundai Motor 2020-ig mintegy 1,8 milliárd dollárt kíván fordítani új kis-haszonjárművek fejlesztésébe, amelyeket Európa mellett Amerikában is piacra dobnak majd. Teszik ezt mindezt azért, mert a cégcsoport az elkövetkező öt esztendőben, éves szinten mintegy 30 százalékos piaci bővülést lát a haszonjárművek szektorában. Ennek ellenére a Hyundai jelenleg csak 2,1 százalékkal van jelen ezen a piacon globális szinten. 2014 során ráadásul a gyártó haszonjármű eladásai otthon, Kínában és máshol is visszaesést mutattak.

A bővítéshez a Hyundai az évtized végéig mintegy 400 milliárd wont, vagyis nagyjából 97 milliárd forintot fektet kis- és nagy teherbírású teherautók és buszok koreai gyártásába. A Hyundai tavaly kezdte meg a helyi piacra szánt Trago nehéz-teherautójának kínai összeszerelését. Továbbá ebben a hónapban indul a H350 kis-haszonjármű család törökországi gyártása is, amellyel a márka Nyugat-Európában kíván teret hódítani. A vállalat legfrissebb közleményében pedig bejelentette, hogy a koreai Cson-Csuban található gyártóbázisának éves kapacitását 2020-ig a jelenlegi 64 ezerről 54 százalékkal, 100 ezer darabra kívánják növelni.

A fokozatosan bővülő üzem új gyártósorain olyan haszonjárművek gördülnek majd le, amelyeket a fejlődő és fejlett régiókban értékesítenek majd, köztük Európában és az Egyesült Államokban is. A Hyundai számításai szerint a haszonjárművek iránti kereslet folyamatosan nő, így az 2020-ig elérheti az évi 3,96 millió darabot.