Nemrég számoltunk be arról, hogy a BKV felújított egy harmonikaajtós Ikarus 280-as csuklós trolibuszt. Szerencsére nem kellett sokat várni a debütálásáig, mivel a közlekedési társaság másik két trolibusz – egy Ikarus 260T és egy ZIU-9-es – mellett ezt a járművet is kiállította a Városligetben, tegnap délelőtt. A kilátogatók nemcsak lefotózhatták, de utasként akár ki is próbálhatták őket.
Az Ikarus 280T annyira friss felújítás, hogy még az üléseket védő műanyag fóliák is fenn vannak
Fotó megosztása:
Aprócska részlet az Ikarus 280-as trolin: sajnos a második ajtónyílás felső része érintetlen maradt
Fotó megosztása:
Az egyetlen megmaradt BKV-Ikarus 260T sokáig a Szentendrei Közlekedési Múzeumban volt látható. Szombaton a Városligetbe látogatók is megtekinthették
Fotó megosztása:
A BKV logója még a rendszerváltás előtti időkből
Fotó megosztása:
Fekete-fehér az Ikarus 280 trolibusz lépcsője
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A 600-as pályaszámú Ikarus 260-as trolibusz története viszonylag egyszerű: miután 1974-ben a trolibusz-közlekedés további fejlesztése mellett döntöttek, a fővárosi közlekedési vállalat saját jármű tervezésére adta a fejét. Az elkészült típus végül megszólalásig hasonlított egy Ikarus 260-asra, ami nem a véletlen műve. A vállalat beszerzett egy 260-as kocsiszekrényt (ill. egy 280-ast) és beszerelte a selejtezésre ítélt ZIU-5 villamosberendezését
Fotó megosztása:
Az Ikarus 260T 1975 februárjában szállított először utasokat a 70-es vonalon. A jármű akkoriban kultikus járműnek számított a sofőrök körében, hiszen afféle magányos hős volt a szovjet gyártmányú trolik között
Fotó megosztása:
Az frissen felújított Ikarus 280T troli sokáig a BKV egyik garázsának udvarán álldogált, felújítását követően hamarosan nosztalgia viszonylatokon is találkozhatunk vele
Fotó megosztása:
Érdekesség, hogy az ilyen csuklós Ikarus trolik annak köszönhették létezésüket, hogy a Szovjetunió, de még a teljes KGST is sokáig csak szóló kivitelű trolibuszokat volt képes előállítani
Fotó megosztása:
A 156-os pályaszámot viselő jármű érdekessége, hogy a fővárosban jelenleg is közlekedő Ikarus 280T autóbuszoktól eltérően ZIU-hajtásrendszerrel rendelkezik
Fotó megosztása:
Az Ikarus 260T műszerfala a 200-as modellcsalád korai időszakát képviseli
Fotó megosztása:
A vezetőfülke hátfalán minden fontos információ megtalálható. Eredetileg ezeket a gyár alumínium lapokra készítette el, az utólagos pótlás általában már csak matrica formában történt
Fotó megosztása:
Kissé ellentmondásos a szöveg
Fotó megosztása:
Vészjelző az Ikarus 280 trolibuszból
Fotó megosztása:
Korhű állapotba került az Ikarus 280T
Fotó megosztása:
Ez a ZIU-9 nemrég vonult nyugdíjba
Fotó megosztása:
Elöl a BKV által épített Ikarus 260T áll, hátrébb pedig egy nemrég nyugdíjazott ZIU látható
Fotó megosztása:
Az Ikarus 260T-vel is tehettek egy kört az érdeklődők (fotó Huber Márton)
Fotó megosztása:
Az Ikarus 280T-re is nagyon sokan voltak kíváncsiak (fotó Huber Márton)
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: