A berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) idén nyáron négy darab e-buszt állít forgalomba. A 12 méter hosszú buszokat a lengyel Solaris gyártja, az elektromos hajtás, valamint az üzemeltetéshez szükséges töltőinfrastruktúra pedig a francia Bombardier-től, valamint annak leányától, a Primove cégtől érkezik. Az alacsonypadlós, városi kivitelű szóló buszok külsőre teljesen hasonlóak a hagyományos hajtással szerelt autóbuszokéhoz.

A Primove által biztosított eszközökkel gyorsan és hatékonyan tölthetők fel a járművek energiatároló egységei. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy amíg a buszok a végállomáson tartózkodnak a menetrendben feltüntetett indulásra várva, addig akkumulátoraik legalább annyira feltölthetők, hogy kényszermegállás nélkül megtehessék a 6,1 kilométer hosszú buszvonalat, vagy még annál is többet.

A e-buszok töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű járművekéhez, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A Primove által telepített töltő pad lényegében egy aszfaltba ágyazott, tekercselt elektromos kábeleket tartalmazó eszköz, mely 5 méter hosszú, két méter széles és 25 centiméter vastag. Az ebben lévő kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre és így jön létre az autóbuszok legalább 200 kilowatt teljesítményű töltése.

Németországban tavaly állt forgalomba öt darab ilyen autóbusz Braunschweigben, ahol lassan már egy éve közlekednek a vezeték nélküli technológiával ellátott járművek. A zéró-emissziós buszok beszerzését a Közlekedési és Digitális Infrastruktúráért Felelős Szövetségi Minisztérium is támogatta. Egyes számítások szerint a német főváros az új elektromos flotta üzembe helyezésével 260 tonna szén-dioxid kibocsátástól kíméli meg a berlini levegőt évente.