A pályázat lényege egy 2009-ben készült kamion energia hatékonyságnak megduplázása volt. A Freightliner szuper teherautója kifejezetten ígéretes számot produkált, ugyanis 500 kilométeres (312 mérföld) távon, 29,5 tonnás terheléssel 115 százalékos fogyasztás-csökkenést produkált. Ez annyit jelent, hogy a jármű 100 kilométeren mindössze 19,27 liternyi üzemanyagot használt fel. Mindehhez az is hozzá tartozik, hogy a nyergesvontató a fent említett távot 105 km/órás átlagsebességgel tette meg.
Az eredményben jelentős szerepet játszik, hogy a teherautót szuper könnyű anyagokból építették, vagyis ott spóroltak a tömegen, ahol csak erre lehetőség nyílt. Egyes kritikus vélemények szerint éppen ezért a járműnek amolyan IKEÁ-s hatása is van az utasteret illetően. Az is szinte biztosra vehető, hogy az európai járművekkel ellentétben alkalmazott áramvonalas forma is sokat segített a kedvező adatok eléréséhez.A Friegthliner szuper nyergesét a Daimler által gyártott 10,7 literes dízelmotorral szerelték, melynek kiegészítésére egy 120 kW-os elektromos erőforrást is beépítettek. Innen nézve már nem is olyan meglepő a kedvező fogyasztási adat, hiszen a hibrid hajtás messze kevesebb üzemanyag felhasználást igényel optimális esetben, mint a hagyományos.