A kísérletek során két DAF XF nyergesvontatót használtak fel oly módon, hogy az előre kijelölt útvonalon az elöl haladó teherautó emberi irányítással közlekedett, míg a másik jármű kizárólag az automatizált technológia segítségével követte azt. A második nyergesvontató a kamerák képeinek felhasználásával, a távolságtartó rendszerrel képes volt az egyenletes tempóra. A teherautó a vezeték nélküli internet igénybevételével érkező információkkal automatikusan adott gázt, fékezett, vagy kormányzott.
A kísérlet olyannyira jól sikerült, hogy a jövőben a DAF mérnökei azon fognak dolgozni, hogy közúton, biztonságos módon is összekapcsolhatók legyenek a kamionok. Persze nincsenek ezzel egyedül: korábban a Vezess.hu beszámolt arról is, hogy a Scania mérnökei is dolgoznak ehhez hasonló megoldásokon, sőt a Daimler és a Kamaz teljesen automata vezérlésű nyergesvontatókat kíván kifejleszteni. Ezen járművek jövője azonban még meglehetősen bizonytalan, nem csoda, hogy a gyártók többsége egyelőre 2020-at emlegeti a sorozatgyártás beindításának lehetséges időpontjaként.