A moduláris felépítésű Lion’s Intercity az elődhöz képest jelentős fogyókúrán esett át, de erről majd később. A megjelenés szempontjából elsősorban a homlokfal tekintetében érhető tetten változás, hiszen ez a modell is megkapta a hangsúlyos, lakkfekete hűtőmaszkot, melynek esztétikai értrékéről minden bizonnyal még parázs viták fognak folyni a közlekedés-barátok körében.
Kivehető ülésekA Lion’s Intercity alap esetben elhúzható oldalablakokkal rendelhető, de a megrendelő dupla üvegezéssel is kérheti a járművet. Ugyancsak extraként nagy teljesítményű légkondicionálót igényelhető, mely a vezető tértől külön szabályozható, így akár más-más értékek adhatók meg a hatékony légkondicionálás érdekében. A ventilátoros fűtési rendszer a szériafelszereltség része, de e helyett akár radiátoros, konvekciós fűtés is kérhető.
A rövidebb változatban 55 ülő és 29 állóhely található, míg a hosszabb esetében 59 utasülés és 25 állóhely áll rendelkezésre. Az MAN a Lion’s Intercity-t úgy tervezte meg, hogy a második ajtónál az ülések kivételével, akár két kerekesszékes utas is elhelyezhető. Az ülések eltávolítása ebben az esetben egy előre szerelt platform segítségével valósítható meg. A mozgássérültek közlekedésének könnyítése érdekében a második ajtóhoz speciális kerekesszékes lift is rendelhető. A Lion’s Intercity kétféle méret csomagtérrel áll rendelkezésre, ennek megfelelően a rövidebb változatban 5.2 köbméteres, míg a hosszabb verzióban 6.3 köbméteres poggyásztér van.
Ugyancsak a biztonság tekintetében a Lion’s Intercity csomagterét és motorterét tűzjelző rendszerrel szerelték fel. Mindemellett az utasok védelmében speciális anyagokat alkalmaztak a motor szigetelésére, ennek megfelelően megakadályozható, hogy egy esetleges motortűz esetén a lángok gyorsan átterjedjenek az utastérre. Maradva a biztonságnál, érdemes néhány szót ejteni a vezetéstámogató rendszerekről is. Az alapfelszereltség része az elektromos menetstabilizáló rendszer (ESP), a dinamikus stabilitás kontroll (DSC), a borulásvédelmi rendszer (ROP), illetve az ABS-szel kombinált pneumatikus, elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) is. Opcionálisan vészfékasszisztens (EBA), gumiabroncs-nyomás figyelő rendszer (TPM) is rendelhető majd a Lion’s Intercityhez.
Német szívvel
A jármű egy common rail befecskendezésű, hathengeres, 290 lóerős Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő MAN motorral készül. Az erőforráshoz szériafelszereltségként hatsebességes, ZF gyártmányú váltó csatlakozik, de opcionálisan hatsebességes, ZF EcoLife automata-, vagy négysebességes Voith DIWA automataváltó is választható. A bevezetőben említett súlycsökkentés a motort is érintette és egyes anyagok kiváltásával legalább 65 kilogrammos csökkenést értek el. Mindez magában foglalja a könnyebb légkondicionáló berendezést, valamint az alumínium felnik alkalmazását is. A fogyókúra természetesen a fogyasztásra is kedvező hatással volt, melyhez a légellenállás CW 0.4 értékű csökkentése is nagy mértékben hozzá járult. A megengedett teljes össztömeg végeredményben 19,5 tonna lett.
21. századi jármű
A felszereltséget nézve nyugodtan kijelenhetjük, hogy az MAN Lion’s Intercity valóban 21. századi jármű. Ennek megfelelően fűthető visszapillantó tükrökkel, elektromos vezérlésű napellenzővel, valamint multifunkcionális kormánykerékkel készül. A fokozott biztonság érdekében a modellben tolatókamera is van, melynek köszönhetően egyetlen objektum sem marad rejtve a buszvezető szeme elől, emellett a második ajtónál is elhelyeztek egy kamerát, így a sofőrtől távolabbra eső utasáramlás is nyomon követhető. A kényelem érdekében az MAN 41 literes hűtőt is kínál a Lion’s Intercity-hez, sőt az első ajtó távirányítással is nyitható.
Az új MAN Lion’s Intercity az MAN törökországi gyárában, Ankarában készül majd. Ugyancsak itt gyártják a német cég többi helyközi, valamint turista kivitelű modelljét is, de ugyancsak itt szerelik össze a másik német testvér, a Neoplan autóbuszait is.