A járművet 1987-ben adták át a magyar rendőrségnek. A karosszériát azóta részlegesen felújították, ennek köszönhetően nem igazán kezdte ki a rozsda ezt a ritkaságot. Az Ikarus 260-as alapjaira épülő modell leginkább a tető kialakításban tér el a 200-as típuscsalád többi változatától, hiszen az eredetileg 3,4 méter magas kasztnit megnövelték annak érdekében, hogy lovak kényelmesen elférjenek a jármű utasterében. A busz egyéb iránt kilenc kisebb termetű paci szállításra alkalmas, a kísérőszemélyzet részére pedig öt normál buszülés áll rendelkezésre.
Az eltelt közel három évtized alatt a rendőrségi lószállító mindössze 200 ezer kilométert futott, ennek megfelelően 230 lóerős motorja megkímélt állapotban van. A speciális lószállító oldalsó, valamint hátsó ajtóval van ellátva, ugyanakkor hiányoznak a karosszéria két oldalán található szokásos, nagyméretű ablakok, mivel a lószállítás során, az állatok nyugalma érdekében célszerű kisméretű ablaknyílásokat alkalmazni. A hátsó ajtónál található rámpa segítségével valósítható meg a lovak le- és felterelése, míg az oldalsó ajtó inkább a személyzet közlekedését szolgálja.A járművet most közel két és fél millióért eladásra kínálja egy cég, mely nem mellesleg fel is újítja az autóbuszt. Ennek megfelelően a leendő vásárló azt is megmondhatja, hogy meg kívánja-e őrizni az autóbusz eredeti rendeltetését, vagy inkább autószállításra, gumiszerelésre, esetleg szervizbusszá szeretné átalakíttatni az autóbuszt.