Az ausztrál szabványoknak megfelelően a jármű speciális, borulás elleni (ROPS), valamint leeső tárgyak elleni védelemmel (FOPS) rendelkezik, emellett a vezetőülést, továbbá a legénységi ülőalkalmatosságokat is hárompontos biztonsági övekkel szerelték fel. A 815-7 fülkéje egyébként ismerős lehet a csehek katonai célra készülő teherautóiból – igaz azok általában páncélozottak -, sőt kis túlzással meg is egyezik velük. A járművet 440 lóerős, Euro 5-ös kibocsátási normákat teljesítő motor hajtja, mely megfelelő nyomatékkal biztosítja a húzóerőt a cseh tűzoltóautó számára legyen szó süppedős homokon, dagonyában, vagy kemény, száradt talajon történő haladásról.
A tűzoltóautó saját, CAS30-as víztartállyal is rendelkezik, azonban a Tatra egyelőre nem közölt pontos információkat erre vonatkozólag. Ugyanakkor az oltás hatékonyságának növelése érdekében a karosszéria több pontján – így a tetőn, jobb és bal oldalt, valamint a lökhárító elején is találhatók fúvókák.A kasztni alsó részén található burkolatok pedig egy bizonyos hőfokig jól tűrik a forróságot, ami fontos lehet az Ausztráliába oly gyakori erdő-, vagy bozóttüzek oltásánál. A karosszéria emellett emelhető, illetve süllyeszthető, ami bizonyos helyzetekben, például mocsarakban, vagy sekélyebb vizekben történő haladásnál kifejezetten hasznos segítségnek bizonyulhat. A felépítmény természetesen a szlovák THT-tól érkezik, mivel ez a cég gyártotta az eddig Kelet-Közép Európában értékesített, terepre termett Tatra tűzoltóautókét is.
A 815-7 tűzoltóautót közel egy éves tesztidőszakra küldte Ausztráliába a Tatra, mely ebben az évben még egy 6×6-os hajtásképletű modell is tervez küldeni abba az országba, melynek sajnálatos módon nagyon gyakran kell szembe néznie a pusztító erdő- és bozóttüzekkel.