Első lépésként a helyi tömegközlekedési szolgáltató két éven belül mintegy 40 darab elektromos autóbuszt helyez forgalomba. Emellett a cég gondoskodni fog a null-emisszós buszokhoz szükséges infrastruktúra, legfőképp a töltési hálózat kiépítéséről is. Ennek megfelelően a GVB a buszmegállókba napelemes töltőket épít majd, illetve az autóbusz telephelyeket is felszerelik a szükséges berendezésekkel. A város vezetői a teljesen elektromos hajtású és a hidrogéncellás buszok forgalomba helyezésétől azt remélik, hogy jelentősen tisztul Amszterdam levegője.
A hollandok elkötelezettek a környezetbarát közlekedés iránt, erre jó példa az is, hogy az amszterdami repülőtértől már Tesla taxik is szállítják a városközpontba tartó utasokat. Az elektromos buszok drágábbak ugyan, mint a hagyományos dízelmotorral felszereltek, de hosszú távon mégis olcsóbbak, hiszen a gyártók szerint 10 év alatt 330 000 eurót takarítanak meg a üzemeltetők a dízelmotoros buszok használatához képest.