Idén a korábbi tendernek köszönhetően 75 új MAN Lion’s City A21-es autóbusz állhat forgalomba Budapesten. A modell nem ismeretlen a fővárosi utakon, hiszen az agglomerációban a Volánbusz tavaly összesen 106 darab ilyen autóbuszt állított forgalomba. A mai nap bemutatott buszok teljesen alacsonypadlósak és utastéri kialakításukban gyakorlatilag megegyeznek a Budapest környéki járatokon közlekedő Lion’s City A21-esekével.

A BKK alvállalkozója, a VT-Arriva első körben 25 darab ilyen autóbuszt állít forgalomba május 1-én, 8-án és 15-én. A többi példány később érkezik a fővárosba, ugyanakkor a cég idén 132 darab csuklós Mercedes-Benz Conecto G-t is vásárolt, melyekkel várhatóan az év második felében találkozhat az utazóközönség.

Ilyen egy még teljesen tiszta, gyári állapotnak megfelelő autóbusz motor

Helyes kis kasszaablak, de tényleg ha valaki Budapesten a sofőrtől vásárol jegyet a buszon,akkor garantáltan népharag, de legalábbis a "szemmel verés" áldozata lesz

Helyes kis kasszaablak, de tényleg ha valaki Budapesten a sofőrtől vásárol jegyet a buszon,akkor garantáltan népharag, de legalábbis a „szemmel verés” áldozata lesz

A hamarosan forgalomba álló Lion’s City A21-esekben 33 ülőhely található, de a második ajtónál lévő peronrészen további két lehajtató ülés is rendelkezésre áll. A buszon lévő állóhely nagysága 7,5 négyzetméter, melyen legfeljebb 43 utas férhet el. A járművet Euro 6-os környezetvédelmi besorolású, 272 lőerős (200 kW) dízelmotor hajtja, mellyel az autóbusz 75 kilométer/órás sebességre képes (azért csak ennyire, mert le van szabályozva). Az MAN által gyártott motorhoz egyébként hat előremeneti fokozattal rendelkező automataváltó csatlakozik.

Kiss meredek megoldás az MAN-tól: közös a két szét üléspárnázata

Kiss meredek megoldás az MAN-tól: közös a két szét üléspárnázata

Az autóbusz három széles utasajtóval rendelkezik, az utasok kényelme érdekében az ajtó nyitáskor a karosszéria kismértékben süllyeszthető, a kihajtható rámpa pedig megkönnyíti a mozgáskorlátozottak le- és felszállását. Emellett az A21-et olyan biztonsági rendszerrel szerelték fel, mely megakadályozza, hogy az utast, vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó. A végállomáson várakozó jármű ajtaja pedig automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hű ki, nyáron pedig nem melegszik fel.

Az új buszok utastere légkondicionált, de elhúzható ablakok is vannak, melyek szükség esetén zárhatók is, hogy ne nyitogassa boldog-boldogtalan

Az új buszok utastere légkondicionált, de elhúzható ablakok is vannak, melyek szükség esetén zárhatók is, hogy ne nyitogassa boldog-boldogtalan

A Lion’s City A21-ben hővédő üvegezés, karcolás és grafitti elleni védőfólia, valamint csúszásmentesített, fagyás ellen védett padló található. A gyártó  modellre 10 éves korrózióállóságot vállalt, melynek köszönhetően a fővárosban forgalomba álló buszokat jó ideig nem eszi majd meg a rozsda. A hamarosan forgalomba álló járműveken utasszámláló berendezés, valamint utastéri, zárt láncú kamerarendszer is található.

Jó ötlet a széles hátsó kijelző

Jó ötlet a széles hátsó kijelző

A VT-Arriva 8+2 évre nyerte el a szolgáltatási jogot a BKK-tól mintegy 70 milliárd Forintos értékben a Budapest déli városrészeiben közlekedő járatokra. A Széles Gáborhoz köthető, de a német államvasút, a Deutshe Bahn résztulajdonában lévő VT-Arriva 1999 óta van jelen a főváros tömegközlekedésben. Az azóta eltelt idő alatt mintegy 90 millió kilométert tettek meg autóbuszaik Budapesten. 2007 óta a cég munkavállalóinak száma folyamatosan bővült, jelenleg megközelíti a 900 főt.