A Daimler tulajdonában lévő Mercedes-Benz egyik legsikeresebb típusa a városi és elővárosi utasszállításra tervezett Citaro, hiszen eddig Európában több mint 45 ezer darabot értékesítettek belőle. Ebből a mennyiségből jutott Budapestre is, jelenleg közel 200 darab van forgalomban a régi és az új generációs Citarókból összesen. Bár a német gyártó érthető módon a már bevált és népszerű városi autóbuszmodelljére fókuszál a környezetbarát hajtás tekintetében, előfordulhat, hogy egy kicsit későn kapcsolt.

Több európai versenytárs modellkínálatában, így a lengyel Solaris, a holland VDL, valamint a cseh SOR is megtalálhatóak már a szériagyártásban készülő elektromos autóbuszok. A Mercedes háromágú csillaga persze mindig szépen csillog, ezért talán még nem olyan jelentős a lemaradás. A napokban a németek egy teljesen elektromos (E-Cell), valamint egy üzemanyagcellás (F-Cell) Citaro fejlesztésének tervét jelentették be.

Az E-Cell és az F-Cell Citaro várhatóan az évtized végére kerülhet sorozatgyártásba, a prototípusok megjelenésének ideje ugyanakkor még bizonytalan. A gyártó előrejelzése szerint ennek ellenére 2030-ra a Citaro buszok 70 százaléka elektromos hajtáslánccal készül majd. A két környezetbarát hajtással ellátott modell moduláris e-platformra épül, a járművek töltési infrastruktúrája és az akkumulátorok energia tároló kapacitása pedig teljes egészében a jövendőbeli üzemeltetők igényeire szabható lesz.

A Mercedes-Benz ugyanakkor egyelőre a gázhajtás terén kínál  alternatívát a károsanyag-kibocsátás csökkentése terén, ugyanis a cég a milánói 61. UITP kongresszuson mutatta be új, sűrített földgázzal (CNG) hajtott motorját. A M936G típusú 7,7 literes, hathengeres erőforrás 302 lóerős (222kW) teljesítmény leadására képes. A kizárólag CNG-vel üzemeltethető motor teljesíti a legszigorúbb, Euro 6-os kibocsátási normákat, emellett 20 százalékkal kevesebb káros anyagot pöfög a levegőbe, mint dízeles társaik.

A CNG-s hajtás terén tehát időben kapcsolt a német gyártó, de elképzelhető, hogy az elektromos buszok terén kicsit későn látott neki a tervezgetésnek a Mercedes-Benz. Persze, a jó öreg mondás itt is igaz, történetesen, hogy az nevet igazán, aki utoljára nevet.