A Panthert 1991-ben mutatta be a Rosenbauer, akkor még Volvo motorral és acélvázas karosszériával. Az ezredforduló előtt egy évvel piacra dobott második generációs változat már úgynevezett könnyített karosszériával, alumínium elemekből készült. A modell több mint két évtizedes gyártása alatt megőrizte jellegzetes „kapszula” formáját, azonban a gyártó számos könnyítést hajtott végre a típusfrissítések során. A technikai fejlődés hatás leginkább a fülkén tetten érhető, mivel a Rosenbauer törekedett arra, hogy az üvegfelületek növelésével a lehető legergonomikusabbra építse meg a Panthert.
Az 40 tonnás üzemi tömeggel rendelkező járművet a harmadik generáció óta úgynevezett ikermotoros megoldással is gyártják. Ennek köszönhetően a megrendelő akár két motorral is kérheti a járművet. A Panther többféle hajtásképlettel és 500-tól 1250 lóerős motorteljesítményig áll az üzemeltetők rendelkezésére. A Rosenbauer jelenleg Euro 5-ös környezetvédelmi normákat teljesítő erőforrásokkal szerelt Panthereket kínál, így szinte biztosra vehető, hogy a negyedik generációs modellek eggyel magasabb szinte lépnek és Euro 6-os motorokkal készülnek majd. Emellett jelentős modernizáción esik majd át a legénységi fülke is.Akárhogy is nézzük, már eddig sem volt miért szégyenkezni, hiszen a Panther gyengébb motorral 25 másodperc alatt gyorsul fel 80 kilométer/órára, ami ekkora tömegnél figyelemre méltó eredménynek számít. A Rosenbauer Pantherből 2012 májusáig több mint ezer darabot értékesítettek a világ 80 országában.