Több érvet tudok felsorakoztatni a Daily mellett, mint ellene, de egyelőre az automata váltó nincs egyik között sem. Hogy később melyik kalapba kerül, az a jövő zenéje, egy biztos: a napokban megérkeztek Magyarországra az első, nyolcfokozatú automata váltóval szerelt Iveco Dailyk.

Háromféle kivitel
Az olasz gyártó a 2,3 és 3 literes, legfeljebb 205 lóerős teljesítményre képes motorokhoz kínálja a Hi-Matic sebességváltót, melynek forgatónyomatéka elérheti a 470 newtonmétert is. Az új hajtáslánc a 7,2 gördülő össztömegű változatokhoz is megrendelhető lesz. A Daily leggyakoribb felhasználási területeinek megfelelően a jövendőbeli üzemeltetők a Hi-Matic Urban, a Regional és az International felszereltségi szintek közül választhatnak. Az automata váltó egyébként ugyanott van, ahol a mechanikus is, ezért szinte keresni sem kell.

Itt az automata váltós Daily 1

A nyolcfokozatú, Hi-Matic automata váltó ugyanott van, ahol a mechanikus

A nyolcfokozatú, Hi-Matic automata váltó ugyanott van, ahol a mechanikus

40 éves az Iveco
Az Iveco 1975-ben alakult meg az olasz FIAT, Lancia és OM, valamint a francia UNIC és a német Magirus-Deutz egyesüléséből. A jeles évforduló alkalmából nemcsak a világszerte, hanem idehaza is különleges ajánlatokkal kedveskedik az ügyfeleknek Iveco. A Daily modellek például három évre, vagy 300 ezer kilométerre érvényes teljes körű garanciával rendelkeznek, emellett a gyártó négy éves korig, vagy 160 ezer megtett kilométerig tartó ingyenes karbantartást is biztosít. Emellett az Iveco modellek hazai forgalmazója, a DanubeTruck folyamatos, akár 50 százalékos alkatrészakciókat kínál az összes saját márkás típusra.

Országos roadshow
A négy évtized megünneplésére, valamint az Iveco haszonjárművek bemutatására a DanubeTruck országos roadshow-t is hirdetett. Ennek megfelelően a márka modelljeit, köztük az automata váltós Dailyket is, május 26-tól július 21-ig tartó időszakban hat városban: Budapesten, Debrecenben, Kisigmándon, Miskolcon, Pécsett és Szegeden mutatják be az érdeklődőknek. A márkaképviselet a lehetséges  üzemeltetőknek tesztjárműveket is biztosít majd.

Jönnek a nagy dögök!
A DanubeTruck ettől az évtől kezdve Magyarországon az Astra nehézkategóriás haszonjárművek forgalmazásért is felel. Az elsősorban a bányászat, a gáz- és olajkitermelés, valamint a túlméretes rakományok szállítására alkalmas modellek rendkívül robusztusak, ezért alkalmasak a nehéz terepen történő munkavégzésre. Az Astra gyártmányok közül talán az egyik legismertebb modellcsaládnak számít a HD9-es, mely az Iveco Eurotrakker fülkéjével készül, ugyanakkor eltérő hajtáslánccal rendelkezik.

Ettől az évtől kezdve az Astra nehézkategóriás haszonjárművek is megvásárolhatók Magyarországon

Ettől az évtől kezdve az Astra nehézkategóriás haszonjárművek is megvásárolhatók Magyarországon

A DanubeTruck arra számít, hogy középtávon évi ezer járművet értékesíthet a magyar piacon. Ez évi 9-10 milliárd forint forgalmat jelenthet. A társaság közel egy éve vette át az olasz teherjárművek értékesítését az Iveco Magyarország Kft.-től, azóta 400 teherautót adtak el mintegy 4,5 milliárd forint értékben az MTI információi szerint.