A 2011 áprilisában bemutatott OmniExpress 3.20 látszólag kevés dologban különbözik hasonló kaliberű társaitól, de valójában a svédek meglehetősen magasra tették a mércét a jármű megtervezésekor. Ennek köszönhetően kényelmes, tágas és sokoldalú autóbusz született, mely többféle hajtáslánc befogadására alkalmas. A modellt elsősorban a skandináv, a balti, a közép-európai és nem utolsó sorban a nyugat-európai piacra szánták.

A Scania Franciaországban, az Atlanti-óceán partján fekvő Vendée-ben teszteli az OmmniExpress 3.20 biogázzal hajtott változatát. A modell hagyományos, dízeles kivitelét korábban a Vezess.hu is kipróbálta és a budapesti próbaút alkalmával meglehetősen pozitív benyomást tett ránk a jármű. A busz hajtása mindamellett a helyi farmergazdaságokban által előállított biogázzal történik.

Gázos autóbusszal erősít a Scania 1
Gázos autóbusszal erősít a Scania 7 A 3.20-at jelenleg 30 kilométeres viszonylaton iskolabuszként használják, emellett nagyobb távon, mintegy 200 kilométeres, regionális járaton is rész vesz az utasszállításban. Az autóbuszt 150 literes üzemanyagtartállyal szerelték fel és teljes feltöltéssel 500 kilométert képes megtenni. Az utastérben 55 ülés áll rendelkezésre, a középső ajtónál pedig egy kerekesszékes liftet is beépítettek.

A 320 lóerős motor 1500 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik, ami már alacsony fordulatszámon elérhető, így biztosítva a gázmotorok között kiemelkedő vezethetőséget. Jelenleg a biogáz a legelőnyösebb, kereskedelmi forgalomban kapható üzemanyag. A gázolajhoz képest 90 százalékkal csökkenthető használatával a szén-dioxid kibocsátás, ami egyértelmű könnyítés jelent a károsanyagokkal telített városi levegő számára.