Oroszország Cseljabinszki területén található Miassz város ad otthont a legendás Ural Autógyárnak, mely több orosz nagyvállalattal együtt az egykori szocialista idők nagy túlélőjének számít. A cég nemrég mutatta be a ráncfelvarráson átesett multifunkcionális tűzoltóautóját, melyet egy összkerékhajtású, Ural-6370-es, 6×6-os hajtásképlettel ellátott nehéz teherbírású alvázra építettek. A retrós megjelenésű jármű egyáltalán nem kispályás, hiszen hasznos teherbírása 20 tonna.

A robusztus  felépítmény és a masszív alváz ugyanakkor a jól bevált elemeket ötvözi. A kabin nem esett át jelentős megújuláson, mindössze a lökhárítóba integrált fényszórók lettek kisebbek, illetve a hűtőmaszk mérete csökkent valamelyest. Az ikerfülkés Ural-6370-es összesen hat személy szállítására alkalmas, ami ugyan méreteihez képest nem sok, de a tervezők jókora és jól pakolható málhatér létrehozásán szorgoskodtak.

A jármű víztartálya 4 m3 és a kombinált szivattyúrendszer habbal, valamint vízzel történő oltást is lehetővé tesz. A rendszer része egy fő vízszivattyú, két merülőszivattyú, illetve egy ellenőrző és irányító eszköz. Előbbi egy egyfokozatú centrifugál-szivattyú, melyet a német Johnstadt gyártott, míg a merülőszivattyúk a holland Hytrans Systemstől érkeznek. A két kisebb eszköz együttes teljesítménye 130 liter/másodperc 15 méteres távolságra, míg alacsonyabb, 90 liter/másodperces értékre állítva akár 30 méterre is képes nagy nyomáson fecskendezni a vizet.

A nagy teherbírású alváznak, valamint az összkerékhajtásnak köszönhetően az Ural tűzoltóautó kiváló terepjárási képességgel rendelkezik. Emellett a jármű akár fél méteres vízben, vagy mocsárban is képes közlekedni, ha a szükség úgy hozza.