Az infrastrukturális fejlesztések terén élen jár a svájci ABB, mely már több haszonjármű-gyártóval dolgozik együtt. A belvárosi null-emissziós zónák kialakításánál kifejezetten hasznos megoldás lehet a gyorsan tölthető elektromos buszok alkalmazása, hiszen azoknak nem kell nagy távokat megtenniük, szemben a külvárosi, esetleg városközi vonalakon dolgozó buszokkal.
A fenti képen látható Škoda Perunban lítium-ionos akkumulátorok találhatók, melyek 6-8 perc alatt feltölthetők a 600 kW teljesítményű töltőoszlopok segítségével. A jármű egy feltöltéssel 30 kilométert képest megtenni és egy rövidebb pihenő alatt pedig ismételten újratölthető. Az autóbusz 80 kilométer/órás végsebességre képes, ami városi forgalomban bőven elegendő. A Škoda egyéb iránt a lengyel Solaris kasztnijába szerelte be elektromos hajtásrendszerét. A jármű összesen 82 utas szállítására alkalmas, melyből 27 főnek áll rendelkezésre ülőhely.
A Škoda Perunból létezik már úgynevezett hagyományos, akkumulátor-csomagokkal ellátott változat is. A plzeni központú cég első saját fejlesztésű zéró emissziós autóbusza gyári adatok szerint 150 kilométeres hatótávval rendelkezik. A járművet másfél évvel ezelőtt a vezess.hu is megtekintette Csehországban, róla ezen a linken olvasható részletes bemutatás.
A Škoda az elektromos buszok kifejlesztésére eddig több tízmillió cseh koronát fordított. Az új járművektől elsősorban azt várják, hogy a nyugati-európai, valamint a kelet-közép-európai piacokon az eddig értékesített trolibuszokhoz képest is jelentős sikereket érnek el.