Bár egy 16 darabos tenderen a magyar Molitus alul maradt a török Karsannal szemben, most úgy néz ki érvényesül az a szabály, hogy az nevet igazán, aki utoljára nevet. A Orangeways még tavaly márciusban nyerte meg a Budapesti Közlekedési Központ tenderét, azonban egészen mostanáig nem történt szerződéskötés. A magyar hátterű alvállalkozó a mostani sikernek köszönhetően 35 darab S91-est szállíthat Budapestre. A buszokat várhatóan 10 hónap alatt gyártják le és teljes flotta 2016-ban áll forgalomba.
Az S91-est 2008-ban mutatták be és azóta két példány állt forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű demóbusz volt, a legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, hat pedig Svédországban értékesítettek. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására alkalmas, a legújabb változatban található 4,2 literes Daimler gyártmányú motorja pedig megfelel az Euro-6-os normáknak. A midibuszt a BKV több alkalommal tesztelte a várban közlekedő 16-os vonalán.
BKK-specifikus S91-es gyártás közben
BKK-specifikus S91-es gyártás közben
Fotó megosztása:
Jól látható az S91-es egyik fő ismeretőjegye, az oldalsó peronablak, ami kiváló kilátást biztosít a kerekesszékkel utazók számára is az utazás ideje alatt
Jól látható az S91-es egyik fő ismeretőjegye, az oldalsó peronablak, ami kiváló kilátást biztosít a kerekesszékkel utazók számára is az utazás ideje alatt
Fotó megosztása:
A svédeknek készült S91-es belseje még szerelés közben
A svédeknek készült S91-es belseje még szerelés közben
Fotó megosztása:
Épülőben a fővárosi igények alapján fejlesztett S91-es
Épülőben a fővárosi igények alapján fejlesztett S91-es
Fotó megosztása:
A Rába győri üzemében szerelték be a Daimler motort
A Rába győri üzemében szerelték be a Daimler motort
Fotó megosztása:
Az új motor teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat
Az új motor teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat
Fotó megosztása:
Ahol az S91-es az úr
Ahol az S91-es az úr
Fotó megosztása:
Ezeknek a buszoknak jól áll a bilikék szín
Ezeknek a buszoknak jól áll a bilikék szín
Fotó megosztása:
Május elején indult útnak a svéd megrendelésre készült három darab S91-es. A negyedik hamarosan követi társait
Május elején indult útnak a svéd megrendelésre készült három darab S91-es. A negyedik hamarosan követi társait
Fotó megosztása:
A svéd megrendelésre készült típusok oldalsó kijelzője a korábbiaktól eltérően nemcsak a járatszám kijelzésére alkalmas
A svéd megrendelésre készült típusok oldalsó kijelzője a korábbiaktól eltérően nemcsak a járatszám kijelzésére alkalmas
Fotó megosztása:
BKK-specifikus S91-es gyártás közben
A nemzetközi távolsági buszközlekedés hazai piacvezetője, az Orangeways 2013-ban több mint 300 ezer utast szállított 50 európai nagyvárost összekötve. A vállalat a tavalyi év második felében alaptőkéjét 2,5 milliárd forintra emelte annak érdekében, hogy sikeres résztvevőjévé válhasson a magyarországi, ezen belül a budapesti közösségi közlekedésnek.