Vagány lett a legendás 4320-as utódja, az Ural Next, mely még a tavaly bemutatott AWD-M sorozatú, nehéz teherbírású modellnél is brutálisabb lett. A Nextből első körben négyféle – billencses, utasszállítós felépítménnyel, platós és tartályos – kivitellel rukkoltak elő az oroszok. Mindegyik változat azonos paraméterekkel rendelkező, háromtengelyes alvázra épül. A három fő szállítására alkalmas fülke megtervezésekor alapul vették a GAZelle-, valamint a GAZon Next kabinjait is.

A megújult modell  alvázán 50 féle változtatást hajtottak végre a tervezők. Egyik legfontosabb változás, hogy az első tengely terhelését 5,3-ról 6,5 tonnára, a jármű terhelhetőségét pedig 12-ről 13 tonnára növelték, emellett a megengedett össztömeg 22,5 tonnára emelkedett. A megújult alváz ugyanakkor megőrizte az elődök strapabíró képességét, sőt a mérnökök több helyen meg is erősítették azt, annak érdekében, hogy Next is megállja a helyét a terepen. A biztonságos megállás érdekében a járművet nagy teljesítményű, Wabco fékrendszerrel szerelték.

Megújult az elpusztíthatatlan teherautó 1

Mindig csodáltuk a hetvenes években kifejlesztett Ural 4320-as kivételes képességeit. Remélhetőleg az utód sem okoz majd csalódást

Mindig csodáltuk a hetvenes években kifejlesztett Ural 4320-as kivételes képességeit. Remélhetőleg az utód sem okoz majd csalódást


A megújult hajtáslánccal az erőátviteli nyomaték 1,4-szer jobb lett, miközben az üzemanyag-felhasználás 8 százalékkal csökkent az elődhöz képest. Az újratervezett kardántengelyek elhelyezése emellett lehetővé teszik a továbbított nyomaték növelését,  de a gyártó szerint emellett a hajtáslánc élettartamának kiterjesztéséhez hozzájárulnak. A Next-ben egy soros elrendezésű, 6,7 literes, Euro 5-ös minősítéssel ellátott YaMZ-536-os dízelmotor dolgozik, mely 240, 285 és 312 lóerős változatban áll a jövendőbeli vásárlók rendelkezésére. Az erőforrásokhoz automatikus, vagy manuális YaMZ és ZF gyártmányú váltók csatlakoztathatók. Az Ural Next az RBL integrált szervóval készül, ezért az elődhöz képest jóval kisebb erőkifejtést igényel a jármű kormányzása.

Az Ural Next első tengelyének terhelését megnövelték, ennek köszönhetően a hasznos teherbírás is nagyobb lett

Az Ural Next első tengelyének terhelését megnövelték, ennek köszönhetően a hasznos teherbírás is nagyobb lett

A hajtás tekintetében pedig már az alternatív üzemanyagokra is felkészítették a kínálatot, ugyanis az utasszállítós felépítménnyel szerelt változat a dízel mellett metánnal, vagy sűrített gázzal (CNG) is üzemeltethető. Az Ural Next modellekre a gyártó 2 éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát kínál abban az esetben, ha az üzemeltető betartja a 15 ezres szervizintervallumokat.