A kínai BYD által gyártott szóló kivitelű járművei lettek a világ első, nullemissziós, BRT-rendszerben közlekedő autóbuszai. Ezzel a lépéssel a BYD nagy ugrást tett versenytársai előtt, persze a verseny korántsem dőlt még el. A Bus Rapid Transport, vagyis röviden BRT olyan autóbusz-hálózatot takar, melyben a járművek a forgalomtól elzárt területen, zárt pályán, vagy külön sávban közlekednek. Ennek előnye, hogy az autóbuszoknak nem kell igazodniuk a forgalomhoz, ennek köszönhetően a járművek előre kalkulálható idő alatt, ráadásul viszonylag gyorsan juttatják el az utasokat A-pontból B-be.

Malajzia korábban már két éven át tesztelte ezt a BRT-villanybuszt, ezért esett a döntéshozók választása a kínai gyártmányra. A malájok végül 15 darab BYD elektromos autóbuszt állítottak forgalomba, melyek egy 5,4 kilométeres szakaszon szállítják az utasokat nap, mint nap Kuala Lumpur és a szomszédos települések között. A vadonatúj autóbuszok egy teljesen új viszonylaton közlekednek és hozzávetőlegesen 500 ezren utazhatnak majd velük hónapról-hónapra.
Zárt pályán előznek a kínaiak 1
Zárt pályán előznek a kínaiak 7 A járművek egyetlen egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére képesek. A gyártó az autóbuszokat tűzbiztos, vas-foszfát akkumulátorokkal szerelte fel. A nullemissziós buszokban kerékagymotorok dolgoznak, melyek fékezéskor a mozgási energia 85 százalékát képesek visszanyerni. A BYD elektromos hajtású modelljei eddig 20 millió kilométert tettek meg világszerte.