Fél tonna súlycsökkentés már jelentősnek nevezhető egy 12 tonnás teherautó esetén. Az eindhoveni székhelyű gyártó az LF-nél hajtotta végre a fogyókúrát, mely kis tömege révén egyébként is a legnagyobb hasznos teherbírással rendelkezik kategóriájában. A prototípus kivitelezésében a Leyland Trucks és az angliai SAPA Profiles volt a partner, az elkészült járművet pedig egyszerűen Future Truck Chassis Concept-nek, vagy FTCC-nek nevezték el.

A tanulmány modell megtervezésekor elsősorban az alváz megtervezését, illetve a megépítéshez szükséges anyagok fajtáját gondolták újjá úgy, hogy közben annak teherbíró képessége ne csökkenjen. A kisebb össztömeg érdekében a szokásosnál több extrudált alumínium profilt építettek be: ennek eredményeképpen a hossz- és a kereszttartók, a kerékfelfüggesztések alkatrészei, a felépítmény padlója, de még az első aláfutásgátló is alumíniumból készült.

Az FTCC több szabadalmaztatott újítással rendelkezik. Ilyen mindjárt az előbb említett aláfutásgátló, melyet az első vázmodulra szerelték fel. Ez a rész úgy csatlakozik a hossztartókhoz, hogy azoknak nem kell egészen a jármű legelejéig nyúlniuk, ami a jármű felépítésének optimális kialakítását teszi lehetővé. Ugyancsak újításnak számít, hogy a felépítmény padlószerkezetét egyesítették a jármű alvázkeretével, így az alváz hossztartói magukban foglalják a felépítmény segédvázát is. Mindemellett kísérletképpen a teherautót független, légrugós első felfüggesztéssel, valamint fogasléces kormányművel látták el.

Bármilyen meglepő az újításokat egyelőre nem vezetik át a szériagyártásban készülő típusba. A teherautót egyelőre kiállításokon, nemzetközi eseményeken mutatják be, de a közeljövőben biztosan nem kerül piacra. A szabadalmaztatott eljárásokkal kapcsolatos tapasztalatokat, a DAF mindenképpen felhasználja majd a sorozatgyártásban készülő modellek továbbfejlesztésénél.