A vizsgált járművek hét százalékánál súlyos műszaki problémát találtak, előfordult például, hogy egy kamion törött fékpofával közlekedett. A balesetveszély miatt ezeket a járműveket azonnal kivonták a forgalomból. A sofőr csak a hiba elhárítása, a jármű javítása után haladhatott tovább.
A rakományoknál öt százalékban tapasztaltak egyebek mellett rögzítési problémát, ami veszélyes anyagot szállító járműveknél is előfordult. Az ellenőrzött járművek további öt százalékánál a menetidő manipulációjára utaló jeleket észleltek. A vizsgált tachométer arra utalt, hogy a sofőr valószínűleg nem tartotta be a kötelező pihenőidőt. A közlekedési hatóságoknak „jó technikáik vannak” a műszerek ellenőrzésére, a módszereket pedig a nemzetközi tapasztalatcserén osztják meg egymással.
A külföldi közlekedési szakemberek saját országukban csak ritkán találkoznak a nemzetközi árufuvarozásban használt kamionokkal. A magyar helyszíneken ezért azt vizsgálták, hogy milyen problémák adódhatnak. A tapasztalatok szerint a legtöbb problémát a román és a bolgár kamionoknál találtak.
A Zala Megyei Kormányhivatal közlekedési hatósága évente 7200 járművet ellenőriz. A magyar helyszíni ellenőrzések során 70 százalékban a külföldi járművekkel vannak problémák.