Én elsősorban a korhű buszfelújítás híve vagyok, hiszen egy jármű szépségét az adja leginkább vissza, ha olyan köntösbe öltöztetik, mint amilyenben kigurult a gyárkapun. A partibuszok többségét általában leselejtezett járművekből alakítják ki és a legtöbbször arra törekednek, hogy a buszok minél menőbbek, vagányabbak legyenek. Vannak azonban kivételek is, ilyen például ez a németországi Ikarus 280-as csuklós autóbusz, mely meglehetősen szolid fényezést kapott újjászületésekor.
Így nézett ki egykoron a berlini Ikarus 280

Így nézett ki egykoron a berlini Ikarus 280

Így nézett ki egykoron a berlini Ikarus 280

Az egykoron a berlini BVG-nél szolgálatot teljesítő autóbusz fényezését sárgáról metálkékre cserélték, emellett sötétített ablakokkal látták el. Az autóbusz belsejét teljesen átalakították, ennek megfelelően fedélzetén 30 kényelmes ülőhelyet alakítottak ki. A koros járműcsoda utasterében emellett helyet kapott egy kisebb konyha, továbbá egy WC is.

Ha nem virítana a Der Party Bus felirat az oldalán, nem gondolnánk, hogy milyen célokat szolgál ez az autóbusz

Ha nem virítana a Der Party Bus felirat az oldalán, nem gondolnánk, hogy milyen célokat szolgál ez az autóbusz

A különféle eszközök és ruhák tárolására pedig még egy gardróbot is beépítettek. Emellett az önfeledt szórakozás érdekében a járművet CD-rádióval, mikrofonnal is ellátták. Ezzel együtt a végeredmény nem lett extravagáns és alapjában véve a jármű nem rugaszkodott el a korábbi állapottól, melynek hatására retrós beütése lett. A BVG partibuszát egyéb iránt bárki kibérelheti és az alábbi videó tanúsága szerint meglehetősen jó hangulatban zajlanak az Ikarus 280-as fedélzetén tartott mulatságok.


A berlini tömegközlekedési vállalat egykoron rendszeres vásárlója volt az Ikarusnak. A 280-as csuklós típusból közel 1700 darab közlekedett Kelet-Berlin utcáin, de a 260-asok is nagy darabszámban voltak jelen a BVG-nél. A Berlinbe exportált Ikarusok túlnyomó részét kevés nyitható ablakkal és botváltóval helyezték forgalomba. A néhány éve átalakított 280-as egyike azoknak az utolsó példányoknak, melyeket a német fővárosba exportált az Ikarus.