A Setra ugyanakkor tavaly már a következő generációs modelleket tömörítő TopClass 500-as típuscsaládot kezdte el gyártani. Az S 431 DT-nek viszont még nem érkezett meg az utódja, így a modell a TopClass 400-as formavilágát őrzi. A Setra ennek ellenére elvégezte a hajtásláncon a szükséges fejlesztéseket, emellett a jármű utasterét is felszerelte a legfrissebb technikai újításokkal.
Ennek köszönhetően az S 431 DT megfelel napjaink kihívásainak, és cseppet sem számít elavultnak. A vezetőtér például megújult, multifunkciós kormánykerékkel készül, a csomagtéri ajtó pedig 23 centivel szélesebb lett a korábbi változatokhoz képest. A modell 2013 óta Euro 6-os minősítésű, 510 lóerős (375 kW) OM 471-es motorral kínálja a gyártó. Az ilyen erőforrással szerelt változatokból már 250 darab talált gazdára Európában, míg a típusból összesen 2500 példány hagyta el eddig a gyárkaput. A 2500. darab az olasz Autolinee Marinóhoz került, mely főként nyugat-európai országokba szállít utasokat.A Neo-Ulmban készülő turistabuszban 80 darab kényelmes, Voyage Plus ülés áll rendelkezésre, az alsó részen pedig négy, egymással szembefordított ülőalkalmatosságon foglalhatnak helyet az utasok. Az ily módon megnövelt lábtérben pedig egy-egy asztal is helyet kapott, melyeken véget nem érő kártyapartikkal és „terülj-terülj asztalkám” hangulatú evésekkel üthető el az utazásokkal eltöltött idő.
A Setra 431 DT típusú emeletes turistabuszokkal minden bizonnyal a szokásosnál gyakrabban találkozhatunk ebben az időszakban.