Ilyen egy még teljesen tiszta, gyári állapotnak megfelelő autóbusz motor

A VT-Arriva 75  darab új MAN Lion's City A21-es autóbuszt vásárolt

A VT-Arriva 75 darab új MAN Lion’s City A21-es autóbuszt vásárolt

Frissítés (15.40):
A hőségriadó miatt a Budapesti Közlekedési Központ szerda reggeltől további 29 légkondicionált busz forgalomba állítását rendelte el. A társaság folyamatosan egyeztet a buszvonalakat üzemeltető szolgáltatókkal, hogy minél több klimatizált jármű állhasson forgalomba a klímával nem rendelkező, alacsonyabb üzemeltetési költségű, ám a hőségben kényelmetlenebb utazást biztosító buszok helyett a lehető legtöbb vonalon.
A fővárosi közösségi közlekedésben résztvevő autóbuszok közül a VT-Arriva, a Volánbusz és a T&J Busz Projekt Kft. járműflottája 100 százalékban klimatizált, míg a BKV által üzemeltetett buszok 38 százaléka rendelkezik légkondicionáló berendezéssel.
Korábban:
Az Index cikke szerint még az év elején, költségtakarékossági okokból olyan döntés született, hogy a VT-Arriva buszainak egy részét a BKK nem veszi idén igénybe, hanem a BKV olcsóbb üzemeltetésű, de régebbi buszai járnak helyettük. Ez éves szinten több tízmillió forintos megtakarítást jelent.
Az viszont, hogy hőségriadó idején is a garázsban pihenjenek a klímás buszok, már a BKK-vezetésnek sem tetszik, ezért az Index szerint kezdeményezik, hogy a kánikula idejére visszaálljanak a VT-Arriva klímás buszai.
Becslések szerint a BKV régebbi buszai közül 60-70-et, de akár százat is légkondis buszra lehetne cserélni, ha a BKK kihasználná az alvállalkozó lehetőségeit.