A cseh SOR tavaly, a hannoveri IAA kiállításon mutatta be az EBN11 legújabb változatát. Első ránézésre elmondható, hogy rendkívül ízlésesre sikeredett az elektromos hajtású autóbusz megújult formaterve. A felfrissített homlok- és hátfallal a modell nemcsak sufnituning jellegét vetkőzte le, hanem vállalható városi autóbusszá vált, mely mentes az elektromos buszok túldimenzionáltságától. Az EBN11 11 méter hosszú (vagyis olyan hosszú, mint egy Ikarus 260-as), 2,5 méter széles és 2,9 méter magas.

Utasterében kialakítástól függően 29 vagy 32 ülőhely áll rendelkezésre, az álló utasok száma pedig 42 vagy 48 lehet. A belső tér teljes mértékben alacsony padlós, ugyanakkor a második ajtótól kisebb emelkedő vár azokra, akik a „kakasülőn” akarnak utazni. Kissé zavaró lehet, de az elektromos motor, valamint az akkumulátorok elhelyezése miatt nincs a járművön hátsó ablak, de az oldalsókon éppen elegendő fény jut az utastérbe. Az esti, illetve éjszakai viszonylatokon közlekedve a kellemes fényű LED-izzók biztosítják a szükséges fényt az utastérben.
Csehszlovák dizájn újragondolva 1
Csehszlovák dizájn újragondolva 9 A SOR EBN11 hajtáslánca a francia Cegelectől származik. A jármű egyetlen feltöltéssel 130-150 kilométer megtételére képes, maximális sebessége pedig 80 kilométer/óra. Persze egy elektromos busznak nem kell száguldania, sőt, egy városi busznak ennél nagyobb tempóra nem igazán lehet szüksége. Az EBN11-es elektromos motorja 120 kilowattos, míg a lítium-ionos akkumulátorok összesen 172 kilowattórás teljesítményre képesek.

Csehszlovák dizájn újragondolva 10 Az energiatároló egységek 5-7 óra alatt tölthetők fel teljesen, ugyanakkor a SOR egy áramszedőt is biztosított a modellhez, így az akkumulátorok akár a felsővezetékről is tölthetők. Ily módon a hatótávolság akár 260 kilométerre is megnövelhető. A SOR a korábbi változatokhoz képest egy fontos változtatást is végrehajtott: VDO szabványúra cserélte a műszerfalat, emiatt a jármű népszerűbb lehet a nyugat-európai piacokon.

A cseh cég 2010 óta gyárt elektromos buszokat, a busportal.cz információi szerint eddig 17 darab készült belőlük. A prágaiak július közepétől menetrendszerű forgalomban is kipróbálhatják az EBN11-est.