A tesztelésre az intézet két tapasztalt sofőrt kért fel, akik elsősorban a nemzetközi fuvarozásban vesznek részt napi munkájuk során. A kísérletre a Renault Trucks két, 4×2-es hajtásképlettel rendelkező T-jelű nyergesvontatót biztosított. Mindkét teherautót ugyanazzal a hídáttétellel (2,64), illetve megegyező, 430 lóerős, 11 literes, Euro 6-os minősítésű DTI motorral szerelték fel. Az egyik jármű azonban alapkivitelű, míg a másik Optifuel felszereltségű volt.
A tesztelés és az eredmény hitelessége érdekében a TÜV Rheinland ellenőrizte a nyergesvontatók paramétereit, így például a gumiabroncsok nyomását, illetve azok kopottságát. Az intézet által kidolgozott tesztelési metódus szigorú és lehetővé teszi, hogy elkülönüljenek a tesztelt járművek valódi tulajdonságai és kizárják azokat a külső tényezőket, melyek hatással lehetnek a fogyasztásra, így például a külső hőmérséklet, valamint a közlekedési viszonyok.
A TÜV Rheinland egy 200 kilométeres útvonalon, három napon át hajtotta végre a tesztelést. A próbafutások során mindkét jármű egységes terhelése 32 tonna volt. Az első napon mindkét sofőr kétszer tette meg ezt az útvonalat, először az egyik, majd az Optifuel felszereltségű nyergesvontatóval. Másnap mindketten részt vettek a Renault Trucks szakértője által tartott tréningen, a harmadik napon pedig ismét megtették a tesztútvonalat felhasználva az oktatás során szerzett ismeretekkel.
A TÜV Rheinland kísérlete igazolta, hogy megfelelő vezetéstechnikai tréninggel, illetve a fogyasztáscsökkentő elemek használatával közel 11 százalékkal csökkenthető a Renault T üzemanyag-felhasználása.