Hét év kellett a magyar kamionos csapatnak, hogy fejlesztésekben és technikában utolérje a több évtizednyi tapasztalattal rendelkező nagy istállókat. Most, hogy az Oxxo Racing felülről nézheti az európai mezőnyt, elmondható, hogy már a magyaroktól próbálnak meg az ellenfelek beállításokat ellesni.
A versenykamion már tavaly is tökéletesen működött, ugyanakkor Kiss Norbi a gyengébbnek számító A motorral győzte le két legnagyobb, többszörös Európa-bajnok ellenfelét, akik az MAN A+ motorjával versenyeztek. Idén viszont – miután a gyártó kiszállt a sorozatból – mindhárman B motorral indulnak. A két Buggyra sokat fejlesztettek a télen, így most a top öt pilóta – Kiss Norbi, Jochen Hahn, Antonio Albacete, Adam Lacko és David Vrsecky – szinte azonos erőt képviselnek az élen.
Kiss Norbi viszont kiemelkedő teljesítményre képes. Az eddigi öt versenyhétvége 10 pole-pozíciójából a magyar pilóta nyolcat megnyert, emellett 20 futamból 14 alkalommal állt dobogón, amelyből 12 győzelem volt. Ennek köszönhetően a bajnoki tabellát toronymagasan, 71 ponttal vezeti. Legsikeresebb versenyén, Ausztriában pedig mind a négy futamot megnyerte.
A magyar versenyző és csapata már nagyon várja szeptember első hétvégéjét, amikor az egyes rajtszámmal a címvédő hazai pályán hazai közönség előtt állhat fel a rajtrácsra és a kilátogató szurkolókkal együtt énekelheti el a himnuszt.
Az FIA kamion-Európa-bajnokság a csehországi Mostban folytatódik augusztus 28-30. között. Kiss Norbert tavalyi, Európa-bajnoki győzelmének köszönhetően pedig 25 év után visszatérhet a Hungaroringre a kamionos verseny. A magyar futamra szeptember 5-6. között kerül sor.