A Terberg YT202-EV típusú teherautó július eleje óta naponta többször teszi meg a BMW müncheni gyára és a logisztikai központ közötti utat, olyan autóalkatrészeket szállítva, mint például lengéscsillapítók, rugók vagy kormányművek. Az elektromos hajtásláncnak köszönhetően különösen csendes teherautó érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezik, és a fejlesztőpartnerek szándékai szerint úttörő szerepet tölt be az elektromos árufuvarozás elterjesztésében. A BMW ezzel Németország első olyan autóipari vállalata lett, mely közúton zéró emissziós haszonjárművet használ.
Középpontban a takarékosság
Az öttengelyes jármű kormányzott tengelyére Conti EcoPlus HS3 típusú gumiabroncsok kerültek 355/50 R22.5 méretben, a hajtott tengelyre pedig 295/55 R22.5 méretű Conti EcoPlus HD3 abroncsokat szereltek fel. Ezen abroncsok speciális futófelületi mintázattal rendelkeznek, így csökkenthetik a 40 tonnás teherautó energiafelhasználását. A félpótkocsi ugyancsak német gyártmányú papucsokat kapott, így azon R 19.5 méretű Conti Hybrid HT3 gumiabroncsok vannak, melyeket kimondottan a helyi és a távolsági fuvarozás igényeinek megfelelően fejlesztettek ki. Odafigyelnek a nyomásra is
A megfelelő gumiabroncsnyomás érdekében az elektromos teherautót a ContiPressureCheck abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel látták el, mely folyamatosan továbbítja a nyomás- és hőmérsékleti adatokat a sofőr számára. Az előírt nyomás betartásának az abroncsszerkezet élettartama szempontjából is döntő jelentősége van: túl alacsony nyomás esetén a karkasz károsodhat, míg megfelelő nyomással gond nélkül újrafutózható a gumiabroncs a futófelület lekopását követően.
Középpontban a takarékosság
Az öttengelyes jármű kormányzott tengelyére Conti EcoPlus HS3 típusú gumiabroncsok kerültek 355/50 R22.5 méretben, a hajtott tengelyre pedig 295/55 R22.5 méretű Conti EcoPlus HD3 abroncsokat szereltek fel. Ezen abroncsok speciális futófelületi mintázattal rendelkeznek, így csökkenthetik a 40 tonnás teherautó energiafelhasználását. A félpótkocsi ugyancsak német gyártmányú papucsokat kapott, így azon R 19.5 méretű Conti Hybrid HT3 gumiabroncsok vannak, melyeket kimondottan a helyi és a távolsági fuvarozás igényeinek megfelelően fejlesztettek ki. Odafigyelnek a nyomásra is
A megfelelő gumiabroncsnyomás érdekében az elektromos teherautót a ContiPressureCheck abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel látták el, mely folyamatosan továbbítja a nyomás- és hőmérsékleti adatokat a sofőr számára. Az előírt nyomás betartásának az abroncsszerkezet élettartama szempontjából is döntő jelentősége van: túl alacsony nyomás esetén a karkasz károsodhat, míg megfelelő nyomással gond nélkül újrafutózható a gumiabroncs a futófelület lekopását követően.
A teherautó gyártója, a Terberg szerint a jármű egyetlen feltöltéssel 8-16 órát képes üzemelni. Ugyanakkor gyorstöltővel az akkumulátorok 1,5 óra alatt teljesen feltölthetők. Az energiatároló egységek hozzávetőlegesen 3500-5000 feltöltést bírnak ki, ami nagyjából 5-7 éves élettartamot jelent. A környezetbarát jármű évente 11,8 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki dízelmotorral hajtott társainál, ami körülbelül annyi, mint ha egy BMW 320d Efficient Dynamics modellel háromszor körbeautóznánk a földet.