Az Iveco alaposan meglepte 1975-ben a haszonjármű-piacot amikor, létrejött az akkoriban európai csúcsszereplőnek számító gyártók – a Magirus-Deutz, a Fiat, a Lancia, a Unic és az OM – egyesülésével. Az előd cégek összesen több mint 150 évnyi tapasztalattal rendelkeztek haszonjárművek tervezése és gyártása terén. A fúzió akkoriban öt olyan gyártóval jött létre, melyek mindegyike önállóan is fontos szerepet játszott az európai haszonjármű ipar 19. század végén kezdődött történelmében.

A Fiat Industrial Vehicles az olaszországi Torinóból; az OM a szintén olaszországi Bresciából; a Lancia Special Vehicles az ugyancsak olaszországi  Bolzanóból; a Unic pedig a franciaországi Puteaux-ból; a Magirus-Deutz ugyanakkor a németországi Ulmból származik. Az Iveco az évek során felvásárlásokkal, szövetkezésekkel és nemzetközi vegyesvállalatok létrehozásával vált az egyik legjelentősebb piaci szereplővé. A cégcsoport 1986-ban a Forddal közösen létrehozta vegyesvállalatát (Iveco Ford Truck Ltd.), melyhez a Ford európai teherautó-gyártó részlege is tartozott.

Az EuroClass turistabusszal még mindig lehet találkozni az olasz utakon.

Az EuroClass turistabusszal még mindig lehet találkozni az olasz utakon.

Az EuroClass turistabusszal még mindig lehet találkozni az olasz utakon.

Iveco

Az Iveco a világ egyik vezető haszonjármű-gyártójaként számon tartott CNH Industrial-cégcsoport egyik márkája. A CNH Industrial révén az Iveco termékeket európai, kínai, ausztrál, argentin, brazil, illetve afrikai gyárakban állítják elő, emellett a vállalat több mint 160 országban folytat üzleti tevékenységet

A gyártó első önálló terméke az 1978-bemutatott Daily kis-haszonjármű volt. Hat évvel később pedig piacra dobták az TurboStar nyergesvontatót (lásd az első képen), melyből a ’80-as évek közepén több darabot is vásárolt a hazai Hungarocamion. Az Iveco 1985-ben bemutatta az első közvetlen-befecskendezéses dízelmotort kis-haszonjárművek számára. Egy évvel később pedig megvásárolta az építőipari és bányaipari járműveket gyártó olasz Astrát. Négy évvel később a cég a megújult Dailyt már kipufogógáz-visszavezetéses technológiával készült dízelmotorokkal látta el. 1991-ben öt év tervezési munkát követően pedig megszületett a középkategóriás EuroCargo.

A máig népszerű Daily-t 1978-ban mutatták be.

A máig népszerű Daily-t 1978-ban mutatták be.

 Négy évvel később piacra dobták az EuroClass HD turistabuszt, melyet még ugyanebben az évben a Év autóbuszának választottak. A 2000-res évek elején pedig több oly modell is megjelent, mint például a Stralis nyergesvontató, valamint a Trakker, illetve megújult a Daily és az Eurocargo.

Az Iveco jelenlegi nyergese, a Stralis, mely már CNG-vel és LNG-vel hajtott változatban is kapható.

Az Iveco jelenlegi nyergese, a Stralis, mely már CNG-vel és LNG-vel hajtott változatban is kapható.

 Történelme során az Iveco nemzetközi hírnevet és számos kitüntetést szerzett, köztük három „Nemzetközi év teherautója” – díjat (1992-ben az Eurocargo, 1993-ban az EuroTech és 2013-ban a Stralis). Továbbá az új Daily 2015-ben megkapta az „Év nemzetközi kis-haszonjárműve” címet.